Thursday, January 27, 2011

Jag är hörd!

En sak som jag stör mig på jättemycket och som typ alltid händer mig, är att jag kommer med en idé som typ förkastas/ignoreras, och några veckor senare säger någon annan som är mer populär eller högre upp i rang exakt samma sak och alla tycker att det är en toppenidé, lyssnar och berömmer med stora ögon. Jag är så förbenat trött på det här.

Men så händer det. Jag kommer med förslag på en ny process, som de i Danmark knappt lyssnar på och rycker på axlarna åt, men som svenske högste marknads-finans & medicinskechefen tycker är toppen och verkställer.
.
ÄNTLIGEN! MIN IDÉ! JAG ÄR HÖRD! Åtminstone på jobbet är jag för tillfället hörd. Ge mig nu en tillsvidareanställning tack så känner jag mig ännu mer sedd.

8 comments:

Sus said...

Härligt.
Mig lyssnar de på och tycker att idén är bra men sen får jag säga till på skarpen och nästan bli arg innan det genomförs.
Som ex så kräver mina arbetsuppg en ny dator nu i jan. (Övergår till nytt program.)
Har icke skett. :P Blev lovad detta för ½ år sedan.

It´s all about me said...

Aha, på privat plan, om jag behöver något, brukar jag bli hörd - eller så säger jag bara att "nu behöver jag en datorväska", och så tar jag jobbkortet och köper en. Irriterande dock när ideer bara värdesätts som bra när "rätt" person kläcker ur sig dem, även om de är snodda. Grrr.

Kikan said...

Åh! Känner igen det där...grymt frustrerande. Men kul när man väl får igenom en idé!

Kram Kikan, som har en utmaning till dig på min blogg

Petchie75 said...

You go girl!! Grattis, vad roligt! Håller tummarna att du får en tillsvidareanställning asap! Jag tackade nej till ett jobb med tillsvidareanställning igår, deras lönebud var nästan ett skambud (samma lön jag hade för NIO ÅR sedan när jag precis kom till Bryssel). Hoppas på ett annat jobb...
KRAM!

It´s all about me said...

Hoppas, hoppas...
Hårt att tacka nej till tillsvidareanställning, men skambud vill man junte ha. Hur ligger lönerna till i Bryssel och vad var det för jobb?

Petchie75 said...

Allt handlar om vilken sektor man jobbar i. EU-sektorn (de europeiska institutionerna, olika EU-kontor och projekt etc) är det ju jättebra skattefria löner. I den "vanliga" sektorn (som i mitt fall ändå inte är den vanliga belgiska utan är den internationella / europeiska sektorn) är det sämre. Beskattningen ligger på typ 50% i Belgien så man får inte mycket över eftersom lönerna är ganska låga. Det var alltså ett jobb inom den europeiska men inte EU-sektorn, dvs vanligt belgiskt kontrakt.

It´s all about me said...

Vi är lite lurade i Sverige med att tro att vi betalar så hiiiimla hög skatt jämfört med alla andra, men mer och mer märker jag att så är verkligen inte fallet - iallafall inte i Europa. 50% skatt är ju supermycket, såvida man inte tjänar storkovan så att säga. Jag betalar 29% i Solna, efter flytt 32%.

voip services said...

Mig lyssnar de på och tycker att idén är bra men sen får jag säga till på skarpen och nästan bli arg innan det genomförs.