Wednesday, January 12, 2011

Samboskap.

Jag har gått från att känna mig extremt vemodig i hjärtat över att lämna älskade Solna till att börja längta ut till Tjottahejti allt mer. Det blev liksom en vändpunkt när nya grannen ovanpå flyttade in och jag känner bara ännu mer att det är dax. Ettorna i föreningen här är numer prioriterade för ungdomar mellan 18-22 eller vad det nu är, och som nybliven trettioåring känns det som att jag värderar lite andra saker här i livet jämfört med när jag var i den åldern. Fast jag trivs asbra, det gör jag verkligen. Jag älskar Gamla Råsunda.
.
En av de sakerna jag ser mest fram emot är att få inreda läshörnan. Jag tänker köpa snygga bokhyllor, en bra fåtölj, ett litet bord och en lampa - men jag vet inte vilka eller vad ännu. Tips, någon?
.
En annan sak som kommer bli superbra, förutom att få bo högst upp i en trea och kunna sitta vid köksbordet och spana ut mot berg och trädtoppar i horisonten, är att Friskis & Svettis ligger 6minuters promenad bort (har redan köpt kort) och att de bästa skogsslingorna för löpning finns 10 minuter bort - en sån där med olika val på längd och torv på marken över rötter och kullar utan att behöva trängas. Eller så kan jag springa till Tyresta By och titta på gölliga föl. Dessa olika slingor är typ de enda som får mig att springa mer än en mil utan att stanna och utan att bli uttråkad. Aj löv it. I vår, då jäklar ska jag springa strukturerat så att ryggen pallar. Jag ska träna upp mig långsamt innan jag tar mig an löppass från 15 km till 21km.
.
Snart dax för flytt nummer 41, eller vad blir det i ordningen?

2 comments:

Petchie75 said...

Vad bra på något sätt att du fick störiga grannar precis nu innan flytten! Men oj, är det bara ettor i ditt hus? Det låter som det kan bli riktigt mycket oväsen med bara ungdomar som hyresgäster...
Vad mysigt med läshörna, fin utsikt och trevliga omgivningar men framförallt ATT BLI SAMBO!!
Min bror och hans sambo (sedan den 30 dec faktiskt hans fästmö!) har ett genomgångsrum i deras lilla villa som de inrett till bibliotek. Vanliga Billyhyllor som slukar mycket böcker (det behövs, min bror läser SÅ MYCKET) och Poängfåtöljer. Jag är kluven till Poäng, de ÄR bekväma att sitta och smågunga i när man läser men jag vill gärna ha en fåtölj man kan krypa upp i.
Kram!

It´s all about me said...

Tack för din kommentar!

Nej, det är inte bara ettor i mitt hus, men det är två ettor på varje våning, samt en trea och en fyra. Högst upp är det etage och längst ned är det tvåor utan balkong :) Alla ettor ligger således på varandra, och huset är från 40-talet och extremt lyhört...

Har suttit och spanat på bokhyllor, det finns så många! Är inte så mycket för Billy, tror inte att det blir från IKEA öht, är sugen på att få individualiserade... men jag vet inte faktiskt, får ta ett snack med M sen! Vill också ha en fåtölj att krypa upp i... :)

Kram.