Friday, February 25, 2011

Du och jag, du och då, men aldrig mer.


Och jag vet att jag inte borde blogga om det, men jag kan inte förstå. Jag förstår aldrig när någon försvinner. När Jessica dog 2004 tog det flera år att sluta se hennes ansikte i andras. Jag såg henne senast förra veckan, hjärtat hoppade till innan det stannade. Jag surfar runt nu, ser att det är sant, att du inte finns mer. Jag öppnar mitt nostalgialbum och det första jag ser är bilder på dig, på dig och mig, på oss, du och jag, vi, bästisar då, men inte nu, och du är borttagen som vän på facebook och din blogg är raderad och någon skriver att du har hängt dig. Jag förstår inte. Jag förstår inte. Jag förstår inte. Du är en sådan stor del av mig från då, då när det var du och jag, och jag saknade dig medan du levde och jag kommer sakna dig nu.
Vila i Frid, kära Beccie.
Jag kommer aldrig glömma dig,
aldrig aldrig.

6 comments:

Emmama said...

Kram!

Sussie said...

Tragiskt. :P
Jag kände henne inte alls särskilt väl och vi hade ingen kontakt de senaste åren men det känns ändå absurt att läsa om någon bekant på löpsedlarna. :P

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
sara said...

Nej det är ingen som vet varför, tycker det är så otroligt jobbigt att inte få veta varför, jag trodde också hon var lycklig nu det verkade så på henne, usch :( . Finner inga ord :/

Jenilita said...

:( hemskt ryser i hela kroppen. Hoppas hon är på en mycket bättre plats nu omgiven av änglar ..


Svar: Självklart kan man inte bli muslim över en natt :) Jag har alltid känt i hjärtat att det varit rätt med islam. Det ända ni vet om mig är ju det jag skriver i bloggen . Jag är inte muslim och vet inte heller om jag någon gång kommer bli jag anser att om man ska bli muslim ska man leva efter det och praktisera religionen. Jag måste bryta ner mitt ego och alla andra dumma saker jag sysslar med först :) Får se hur det blir i framtiden just nu samlar jag bara kunskap :) Lite roligt me dom korkade läsarna.. Dom snackar om religions frihet i sverige men det är tydligen bara så länge det inte är tal om islam hehe Kram på dig

business voip services said...

Nej det är ingen som vet varför