Friday, February 11, 2011

Det finns inga dåliga väder, bara...

Åh nej, såg just på morgonnyheterna att det inte går några bussar i Nacka på grund av snökaoset. Folk liftar längs vägarna för att komma in till stan, och jag som ska dit efter jobbet och umgås med min mamma för en gångs skull. Jag har liftat en gång i mitt liv, mellan Mora och Leksand en midsommarafton, och det gör jag aldrig om. Håll tummen...

Blev därmed påmind om den gången då Mario var i Sverige första gången och vi skulle åka till stan från Nacka, och snön gjorde att bussen gled baklänges ner i diket i en uppförsbacke, rammade över en vägskylt och sedan fick vi gå en halvtimme eftersom ingen kommunaltrafik fungerade. Högst exotiskt och spännande. Och Mario fyller år idag, faktiskt. Grattis.
.
Själv ska jag bege mig ut på 45minuters-promenad till jobbet, som vanligt. Det finns inga dåliga väder, det finns inga dåliga väder...

5 comments:

Jag är: said...

Jag förstår eg inte att det ska vara så svårt att få vägarna plogade. Men alla plogar och snöslungor kasserades väl under de varma vintrarna? Ibland är beslutsfattarna riktigt smarta. Not.

It´s all about me said...

Det handlar ju om pengar och resurser. I solna t.ex. har vi så lång skatt att jag tror att dessa saker prioriteras bort... + att det har snöat SJUKT mycket under natten, så hur mycket de än jobbar så hinner de inte med. I blame the weather, inte plogarna.

Jag är: said...

Men det fanns ju inga dåliga väder? ;)

It´s all about me said...

Exakt, det finns inga dåliga väder, det är bara ett konstaterande att det har snöat SJUKT mycket under natten, och jag förstår därmed hur varken plognissarna eller kollektivtrafiken hinner med. Det är vädret som gör detta, inte bristen på plogningen - bara det jag menade :)

Dock är det lite surt detta med trafiken, att det inte går någon alls och som det ser ut nu kan jag inte ta mig hem till min mamma. Kanske ändras det om ett par timmar, jag får vänta och se...

business voip services said...

Det handlar ju om pengar och resurser.