Saturday, February 05, 2011

USA-sommar:

Jag sitter och funderar ut hur vi ska lägga upp USA-resan i sommar på bästa sätt (3 veckor), och har kommit på att det som först var tänkt att bli snabba stopp på roadtripen verkar vara de allra finaste - kolla bara in Yosemites nationalpark liksom?

...Och Lake Tahoe nedan? Plötsligt lockar de här ställena mer än både Los Angeles, Las Vegas och Hollywood, men med lite planering hinner vi tack och lov med allting. Allt, allt, allt.
.
...Först ska vi dock hänga i San Francisco och åka på kusinbröllop på en Vingård 30 mil utanför stan, innan vi börjar själva Roadtripen...
.
...Och jag ska shoppa böcker på City Lights! Köpte inte en enda bok när jag var där 1998, fattar det inte ens själv. Jag måste ha varit knäpp. Vi ska boka in Alcatrazbesök också redan nu, eftersom man behöver göra det sjukt lång tid i förväg. Sist var det fullt och vi fick stå på en blåsig båt under Golden Gate och kasta avundsjuka blickar på de som gick iland.
.
...Och roadtripen börjar såklart med Highway One längs kusten ned till L.A. Vi räknar med att det blir en hel del stopp på diverse motel längs vägen. Tips på specifika sådana mottages sålunda gladeligen.
.
...Och de sista ungefär fyra dagarna av resan avslutar vi med New York City när vi ändå är i farten. Den här gången kommer jag ha något bättre budget och slippa sova på varsig tunnelbana eller golv, och förhoppningsvis blir jag inte portad från Frihetsgudinnan igen heller.
.

*Looking forward*

10 comments:

Sus said...

Oh så vackert. Jag SKA dit imom 1-2 år har jag bestämt. Så är det bara. :)

It´s all about me said...

Go for it!

Underlandet said...

Åh! Verkar underbart!

Svante, hr petimäter said...

Härligt! Men är du säker på att du ska på kusinbröllop?

Svante igen said...

Jag menar, de brukar väl annars mest hållas i den amerikanska södern? He.

It´s all about me said...

Hehe, men det ar ju faktiskt en Av Kusinerna som gifter sig... ;)

Kikan said...

Åh vad UNDERBART! Blir verkligen avis...USA är ett drömresemål för mig. Kram Kikan

Petchie75 said...

Som jag nog tipsat förut, kolla in Deetjen's Big Sur Inn http://www.deetjens.com/ SÅÅÅÅ mysigt, även om spanjoren tyckte att det var knäppt att betala för att sova i en trähytte (Deetjens var visst norrman!?) med stora springor. Och Big Sur River Inn gjorde jättegoda hamburgare, och mysig frukost på Big Sur Bakery. Jag har skrivit om vår Highway 1 roadtrip på bloggen: http://petchie.wordpress.com/2008/03/page/2/
Så avis, jag med. Vi hade bara en vecka i Californien och det blev lite stressigt.
KRAM!

It´s all about me said...

Just ja, himla bra tips! Tack! Ska lusläsa ditt inlägg också och skriva ned allt - har redan börjat med en egen guide med både sovställen och things to do and see... Vi har förvisso 2.5vi Kalifornien och 4 dar i NYC, men inte ens det känns tillräckligt på långa vägar!

voip services said...

Åh! Verkar underbart!