Tuesday, February 17, 2009

It´s all about Valentine´s:

Jag på Sicilien, 2008

På väg mot Ica Maxi, Sveriges bästa affär, lördagen den 14 februari 2009:
.
-Du sa att du hade en Allahjärtansdag-present till mig..?
-Ja, men den är så töntig, jag vågar knappt säga
-Men...ingen present är töntig!
-Jo men...
-Säg då!
-Jo...jag hade tänkt bjuda dig på en resa till Sicilien eller Grekland i sommar...
-VA! Vad är töntigt med det? Det är den finaste Valentines-gift jag någonsin fått
-Den var egentligen inte ens tänkt för idag, jag har tänkt på det län...
-Tyst nu, låt mig få känna den Bästa Allahjärtans-dag-Presenten lite till
.
Och jag som trodde han syftade på en Ben & Jerrys från Ica Maxi. I´m so lucky.
.
Sen var jag världensbästaflickvän och lagade kött till honom, även om jag sedan slängde stekpannan (den var ganska gammal ändå).

24 comments:

TORGNYSDOTTER said...

Vilken snäll kille! Lånar du ut honom?

Jag fick hjälpa mina bögar att flytta på alla hjärtans dag. Min man var ute och krökade med sin fd kompanjon. Olika falla ödets lott. Suck.

It´s all about me said...

Jag lånar aldrig ut honom! :)

Min super inte. Aldrig. och det tycker jag är så obeskrivligt skönt, fylla äcklar mig. Jag har sån jävla tur, egentligen, men det har inte alltid varit så. Min är en såndär som blir bättre och bättre, men vi har ju inte varit tillsammans mer än 2 år i april heller! Den stora skräcken är att efter ett par år till inte bli sedd längre.

Oavsett tror jag på karma, så du blir nog rewarded för dina krafttag på Valentines.

roberto OVALLE said...

No entendí nada después de töntig (no tenemos esa palabra en noruego, o no la he visto nunca), pero ICA rules.

It´s all about me said...

Ica Maxi rules!

Töntig significa...no se. Charro diria en puertorriqueño, pero se q no significa lo mismo en otros paises asi q...

Bero bueno, me regaló un viaje a Italia o a Grecia en verano y el pensó q era un regalo charro y yo pienso lo contrario! Es el mejor san valentino-gift ever!

Tess said...

Åh men så fint!
Vi kom överrens om en resa till Prag ngn gång i vår fast sen började vi prata om resor till andra platser också och helt plötsligt slutade det med att vi nu inte vet alls vart vi skall ändå.. :S Men en resa blir det iaf! :)

It´s all about me said...

Kan varmt rekommendera Sicilien! Prag är oxå nice, jag var där -95. Mysigt!

TORGNYSDOTTER said...

Hahaha. Jag kanske blir bög i mitt nästa liv. Det vore perfekt!

Emmama said...

Myysigt, bra kille! :) Grattis! :)

It´s all about me said...

Torgnysdotter: Du kan alltid göra ett könsbyte, it´s never too late! :)

Emmama: Tack! Typ som att jag fyller år eller har vunnit på lotto, hehe!

Anonymous said...

Vilken fin present! Jag fick en ostmacka format som ett hjärta till frukost, vilket jag var nöjd med :)

Anonymous said...

Vilken fin present! Jag fick en ostmacka format som ett hjärta till frukost, vilket jag var nöjd med :)

Anonymous said...

Wow....tänk om man fick såna presenter!

It´s all about me said...

Två nya (nya för mig) bloggar i ett och samma inlägg, vad nyfiken jag blir. Välkomna!

Och ja, helt underbar present!

Hanna: jag hade blivit superglad för en macka formad som ett hjärta oxå!

Anonymous said...

UNDERBART! Grattis till den fina presenten! :)

It´s all about me said...

Tack Anki!

Anonymous said...

åh vad gulligt:) han har ingen tvilling ha ha..
själv bojkottar jag den dagen men jag antar att det beror på det eviga singellivet.´jag kanske omvärderar det någon dag om jag träffar någon..elller nåt

It´s all about me said...

Jag tycker det är lite bra att bojkotta dagar som är skapade av HANDELN i samhället, så Go Pim! Det är ändå vardagen som spelar roll, inte en påhittad Valentines Day.

Han har ingen tvilling, bara en storebror som dessvärre redan har sambo, annars vore han nog ett kap :D

Anonymous said...

det var en väldigt gullig gest! :)

Tonnie kom hem med två fiskar till akvariet som hette "kyssgurami", samt en stor ros. Men det var dagen innan, för vi brukar inte heller ge varann något den dagen... :)

Haha, komiskt att jag lyckats ringa upp dig. Men vem pratade jag med då? Var nog på väg till kören då... :) Kram

It´s all about me said...

kyssgurami minns jag, hade sånna när jag var liten!!!!!! Åh, vad kul det var med akvarium som barn, jag vill typ ha igen!
Hörde bara din röst och ditt skratt lite så jag vet inte vem du pratade med, jag raderade meddelandet ganska fort eftersom det kostar att lyssna på det, sen var det ju heller inte riktat till mig :)

Anonymous said...

åh vad härligt gumman =)

Anonymous said...

Du måste gå med i funbeat.se!! Den är otroligt bra och jättebra funktioner angående allt! Passar alla från vardagsmotionärer till elitidrottare!! /anki

It´s all about me said...

nu när jag kommit in i shapelink..! Men, jag måste ju spana in funbeat!

Anonymous said...

Jag är redan upptagen med den söta och fina Anna, men jag har trevliga mentalt funtade väluppfostrade vänner som är singlar.. :)


/M

It´s all about me said...

<3