Monday, October 29, 2007

Blommor vid spärren.


När jag kom till Solna Station imorse (jag går alltid i tjugo minuter för att ta pendeln direkt till skolan; eller snarare - det slutar med att jag springer i tre minuter och går svinfort i en kvart) var det fullt med blommor utanför spärren. Antagligen till minne av den femtonåring som dog där häromdagen genom att korsa spåret och bli påkörd av Arlanda Express eller om det nu var X2000. Men åh, så onödigt! Har folk fortfarande inte lärt sig att man inte går över spår - speciellt inte där det åker tåg var och varannan minut i sjukt höga hastigheter? Jo, antagligen. Men det är kanske lite coolt att leva lite farligt och riskera livet lite och typ stajla lite inför kompisarna. Och faktiskt får man då skylla sig lite själv.
Det enda som inte är lite är hur jävla onödigt det är.
.

6 comments:

egoistiska egon said...

vilket vackert foto! har du tagit?

It´s all about me said...

nej, har inte tagit fotot...I wish!

Anonymous said...

shit måste du gå i 20 min till pendeln? vad glad jag är att jag bor i wien och inte i sthlm, haha. jag går till fots 10 min till jobbet :)

It´s all about me said...

moni: jag kan ta bussen, men jag gillar att gå. Eller så kan jag ta t-bana precis utanför till centralen, och ta pendeln där. Men som sagt; Jag gillar att gå.

Anonymous said...

ja jag vet att du gillar att gå :)
måste ju komma och hälsa på dig i din nya lgh när jag kommer till sve i jul! :)

It´s all about me said...

Moni: JA! PLEASE!!!