Thursday, October 25, 2007

Hantverkarna 7.

Den elfte september var kvarterets hantverkare här och tog med sig låset från min klädkammare eftersom det var paj, sedan sa han att han skulle kolla upp om jag kunde få nya dörrar när jag försökte be så snällt som möjligt, men säkert inte, alldeles nästan garanterat säkert inte, att få nya dörrar är svårt, men han skulle höra av sig så fort han visste.
.
Den tjugofjärde oktober började jag undra var han höll hus. Det kom fram att han hade glömt bort jobbet här, och det var jävligt bra, för vissa människor som glömmer bort saker får dåligt samvete och blir mycket snällare, och de kan ibland gå med på saker väldigt fort som de tidigare tvekade om.
.
Alltså var han nyss här, och jag ska få två helt nya dörrar och nya handtag till resten av dörrarna nästa vecka. Dessutom fixade han avloppet på några sekunder, tackade så mycket och gick.
.
Jag tycker om min hantverkare.
Om han glömmer bort mig igen kanske jag kan få ytterligare något nytt till min lägenhet som är lite sådär halvtrasigt men ändå inte helt trasigt så att han egentligen skulle tveka eller säga nej.
.
Äntligen har jag fått skriva något positivt i min hantverkar-serie..

3 comments:

Gabba said...

Ja, ibland är de förvånande faktiskt. Tyvärr oftast inte på ett positivt sätt, men ibland har de sina glimtar... :) Puss snuttan!

Anonymous said...

Så bra att det blev fixat!! Fast nu kanske han minns dig så väl att han aldrig kommer glömma bort något igen.

It´s all about me said...

vi får väl se om de ringer nästa vecka eller inte;)