Friday, July 07, 2006

Sista helgen.

Idag är det fredag, vilket innebär att jag har ungefär 2.5 dagar kvar här. Första dagarna ville jag att tiden skulle ga fort, nu vill jag att den ska ga sakta. Ena sekunden längtar jag efter min säng och Bilal, nästa tänker jag att HUR ska jag överleva en till vinter? Alla dagar bara fulla av jobb, jobb, inget roligt. Inga palmer, vita stränder, reggaeton och Cerati, kunna ga ut o käka i mjukisbrallor och ingen bryr sig. Vill inte göra nagonting idag mer än att ta det lugnt. Aka till gamla stan och shoppa souvenirer (hur mycket jag än letat, har jag inte hittat nagon present till Bilal), träffa Erick, simma, maila, läsa. Det snackades om att aka till Mayaguez (andra sidan ön) tills pa söndag, men det känns inte bra. Mer saker jag vill hinna göra här.

I förrgar var jag med Erick hela dagen. Det var sa kul! och han älskade Sverige-kalsongerna han fick! Vi snackade, var pa Dennys och at, var pa Vidys och El Refugio (lokalpubarna). Mitt i natten akte vi hem till Bianca, en transvestit pa 21 ar som bodde vid stranden i Condado. Det finns sa mycket märkliga människor här, men som för dem är helt normalt. Alla umgas med alla. Ingen tycker nagot är konstigt.

Och dagarna har rullat pa. Sista veckan har jag mest gjort saker hela tiden. Var pa bio igar och sag MERRY CHRISTMAS och fick ga gratis eftersom Camilo jobbar där. Var oxa pa stranden och fick mig lite sol igar, äntligtn. Men är nog nästan mer vit nu än vad jag var i Sverige.

No comments: