Wednesday, December 12, 2007

Nu är det jul igen,


och jag har inte riktigt hängt med, men nu känner jag någon slags stress komma krypandes. Jag går längs vägen med telfonen tryckt mot örat eftersom headsetet ligger längst ned i väskan, kassen mot bröstet eftersom handtagen gått sönder och clementinerna nästan rullat ut, ser adventsljusstakar och stjärnor i alla fönster och köper faktiskt en stjärna själv idag - så sent att den är på 50% och inte ens särskilt snygg när den nu sitter i mitt fönster och det enda jag tänker på är när den kommer börja brinna eftersom den är gjord av papper. Jag känner någon slags stress komma krypandes medan mina plastkort flyger åt alla håll när jag ska köpa tvättmedel och när optikern frågar varför jag bokar in en synundersökning så sent eftersom mina sista linser nog redan gått över tiden, när tar upp SL-kortet för att öppna dörren och när jag skapar en födelsedagsevent på Facebook för fredagen fast jag egentligen hade bestämt att jag inte vill fira min födelsedag i år.
.

No comments: