Monday, October 04, 2010

Snora bort smaksinnet - check!

Det tråkigaste med att vara svinförkyld är att tappa smaken. Fast det är ju lite bra också; inga kanelbullar på kanelbullens dag. Istället äter jag det här:

Har liksom kommit på att det är grymt gott att ha i lite jordnötssmör i röror - tips!
.
Men nej, nu ska jag snora vidare och snart krypa ned i sängen och läsa lite. Imorn jobbar jag hemifrån, för jag har ingen chans i världen att sjukanmäla mig. Idag gick jag till jobbet för att hämta datorn och bara göra det "mest akuta". Det slutade med att jag jobbade en hel arbetsdag utan att ens ta lunch, och dessutom 45 minuters obetalt övertid.
Bra, mycket bra.
Precis vad en jävlig förkylning behöver.
Tröstar mig med att det är underbart att inte ha något värre än en förkylning iallafall.
.
PT-träffen imorn inställd - check, jobba från sängen - check.

5 comments:

Colombialiv said...

Ser sjukt gott ut! Recept, pliiis!

It´s all about me said...

oh! Kul att läsa! Tycker att det ser ut lite som spya...hehe! Supergott, dock!

Röran består av zuccini, röd paprika, grillad kycklingfilé och lite frysta grönsaker. Salt, 5 peppers, en halv burk creme fraiche och 2 matskedar jordnötssmör (2 portioner). Superenkelt!

Kesoröra - vanlig keso med hackade coctailtomater och röd paprika, färsk basilika och peppar. Lite tomater och solros- samt pumpafrön :)

Kikan said...

Shit vad gott det ser ut!!!

Och krya på dig ännu en gång!

Kram Kikan

It´s all about me said...

men tack, trodde att folk skulle tycka att det såg äckligt ut :) Men sån är min mat, älskar nyttig mat (fast med fett i...hehe).

Ska snörvla vidare... Tack för omtanken!

Anonymous said...

Alla verkligen ALLA har åkt på förkylnings skit :( men din mat såg verkligen god ut, nu blev jag hungrig :) kram Hanna J