Friday, November 05, 2010

Utrecht - stad naar mijn hart!

Utrecht alltså, vilket jäkla ställe. Så sjukt fint! Önskar att jag skulle stanna en vecka och bara strosa runt över kullerstenarna och hänga på små mysiga cafeér längs kanalen. Och så skulle jag ta tåget till Amsterdam och förundras över Red Light District och att jag är i Holland, så nära ändå så långt bort, käka mer ekologisk mat och kanske springa på Dick Bruner. Jag skulle nog cykla också, för det gör alla andra, och kanske till och med beställa en öl utan att dricka den, bara för att det hör till.

Kollegorna från Belgien och Holland är hur roliga som helst, och det femstjärniga hotellet har champagne till frukosten som ingen vågar öppna och en stor simbassäng ingen har tid att sticka tårna i.

Love, love, love. Jag kommer definitivt åka tillbaka. Jag älskar Holland!

5 comments:

Camilla said...

Varför inte dricka ölen?

Sus said...

Mysig bild högst upp!

It´s all about me said...

Camilla: Därför att jag tycker att öl är svinäckligt.

Sus: tack! :)

Anonymous said...

Så mysigt det låter. pappa har nyligen vart i Amsterdam oxå och han sa samma som dig :)
Champange till frukost, mums ;)
kram Hanna J

Petchie75 said...

Vad kul att se några bilder från Utrecht. En av mina bästa kompisar pluggade där som erasmusstudent och hade sedan pojkvän där i några år så jag har varit där några ggr. Idag skulle jag egentligen ha åkt till NL, eventuellt Maastricht men pga regnrusket har det blivit inställt. Men det är något vi gör alltför sällan, åker till grannlandet över en dag på helgerna - det är så annorlunda från Belgien.
Kram!