Wednesday, November 17, 2010

Hello Privat Sjukvård:

"Våra väntetider för ett mottagningsbesök varierar. Får man förtur är väntetiden 2-4 veckor. Normal väntetid för Stockholms läns patienter är 6-9 månader"

Säger bara en sak, och jag vet att det är hemskt. Tack GODE GUD för att mitt jobb betalar privat sjukvård. Hur sjutton hade jag kunnat leva normalt med 6-9 månader väntetid när min rygg är helt pajko!? Nu fick jag 2 dagar. Det är tillräckligt. Tänker bara på den stackare som endast har offentlig sjukvård, vars tid jag antagligen snor... *ursh*.

3 comments:

Petra H said...

Ja, när jag läste att den behandlingen vi ska starta nu i december har 1½ års väntalista i Sthlm och man bara får 3 försök, medan i Belgien är det ingen väntelista och man får 6 försök så är jag sååå glad att jag inte bor i Sverige!
Hoppas att din rygg blir bra snabbt!! O kommer hem från PR på lördag, vi har knappt pratat med varandra (jag blir galen på tidsskillnaden) men jag vet att han träffade B och hennes pojkvän i söndags. Borders hade stängt ovanligt tidigt så de var på La Ceiba om du känner till det kaféet?
KRAM och lycka till!

Sussie said...

Det är beklagligt. Vi går alltid privat, både själv o med barnen.

Emmama said...

Håller med, hemskt! Hoppas nåt kan ändra på detta så man kan få tid när man behöver - inte 8 månader senare... Kram!