Sunday, January 09, 2011

Väck inte den gnällkärring som sover!


Det borde finnas regler för att inte få flytta möbler, dammsuga kl 00:30 på natten, spela hög musik...

Oh wait, there is!

Nu har den svenska Gnällkärringen i Solna väckts till liv igen.

När jag bodde i Karibien blev jag utskrattad när jag bad grannarna sänka musiken framåt 04-snåret varje vardag en hel vecka på raken när jag skulle upp och jobba, men här blir det liksom lite en annan grej när man klagar - även om det tar emot som FAN. Så jävla typiskt att inte ha fått sova ordentligt just denna helg när jag dessutom ska upp 4:30 imorn för vinterkonferens.

Flytten till Tjottahejti lockar bara allt mer...

2 comments:

It´s all about me said...

alltså - samma visa både fredag och lördagnatt, samt väckt av fortsättning lördag morgon osv. Håller tummen för lugn söndagnatt, annars blir jag gääälen.

Kikan said...

Du kan alltid lämna en arg lapp i deras brevinkast. Men vi får hoppas att de lugnar ner sig. Störiga grannar är SÅ jobbigt. Kram Erika