Tuesday, December 02, 2008

It´s all about att få besök, det enda som får mig att städa:

Jag är en sån där som alltid vill ha det rent och snyggt hos mig, men alltid krossar illusionen varje gång jag ska få besök. Medan jag sneglar mot stolar fulla av kläder och olika berg av böcker och papper på köksbordet inser jag att shit, jag måste städa, när dammsög jag egentligen senast? Och det här med att få besök verkar tydligen innefatta även rörmokare, eftersom jag idag såg mig själv stå och renspola hela badrummet, dammsuga hallen och slänga tidningshögen (tack mormor för DN, men vem hinner egentligen läsa den varje dag? Eller ens på vardagarna?).
.
Imorgon klockan 08 (vilket för snickare/målare/rörmokare förvisso kan innebära allt mellan 07-10, men vid 8:55 går jag hemifrån, oh sweet sovmorgon) kommer nämligen hyresföreningens rörmokare för att kolla min toalett eftersom jag har problem med spolningen (;hans uttryck. Min felanmälan är att ett rör har gått sönder så att jag har fått stänga av kallvattnet i badrummet och spolknappen är totalväck). Städa för en rörmokare alltså, som kommer gå in med smutsiga skor, lämna en enda röra efter sig, inte bry sig ett skit om hur det ser ut, och sedan gå igen för att komma tillbaka igen igen igen och igen innan allt är klart. Halleluja. Att få besök är det enda som får mig att städa, tydligen vem besöket än är.
.

No comments: