Saturday, November 28, 2009

Min träningsvecka:


Min träningsvecka har inte alls sett ut som den brukar, men jag tror att det är bra att bryta mönster i träningen och chocka kroppen med något annat än vad den är van vid för att ändra förbränning och muskler. Med detta sagt så har min vecka sett ut som följande i motionsväg:
.
Måndag: Rask promenad till och från jobbet (sammanlagt 1h; 7km), 6km löpning på 35.06min
Tisdag: 60min rask promenad, 300 situps. Tisdagar brukar annars ägnas åt 90min spinning och bodypump, men jag var sjukt trött.
Onsdag: Rask promenad till och från jobbet (sammanlagt 1h; 7km), 55min activio-spinning (med pulsband) med träningskompisen + en till nyfunnen träningskompis!
Torsdag: 60min rask promenad, skulle gå på 30min step men gick ut efter 10min av passet och körde löpning 15min (2.7km) samt 30min core med träningskompisen. Irriterad som fan på att jag skulle testa step istället för att gå på min vanliga favorit 55min spinning. Bad choice!
Fredag: 50min body pump. Mer hanns inte pga plugg och dansk 25års-middag i Vallentuna.
Lördag: Idag. 60 min rask promenad, 200 situps, grym träningsvärk i benen så att jag knappt kan röra mig.
Söndag: still left. Får se om träningsvärken släpper så att jag kan ta mig an ett bodypump-eller spinning-pass. Alternativt endast promenad.
.
Jag är ingen överdriven tränare, mer tid eller ork än såhär har jag inte, åtminstone inte nu då jag skriver C-uppsats på heltid och har jobbat 55timmar exklusive 2 timmars flygtid de senaste två veckorna, trots att jag ska jobba 15-20timmar i veckan.

21 comments:

Weronica said...

Jag har aldirg köpt taco kryddmix i hela mitt liv kan jag säga. Om du tror det röda tacopåsen på mina bilder är så är det SOJA PROTEIN !!!!!!!!

egon said...

Jag skulle inte "kunna" träna så mycket, inte med ett 8-17 jobb. Självklart skulle jag rent teoretiskt hinna, men då skulle jag aldrig hinna med något annat i veckorna. Tror inte det handlar om hur mycket tid man har utan möjligheten att välja när/var/hur man vill träna. Men sen beror det ju såklart på vad man vill träna. Jag hatar t ex att springa.

It´s all about me said...

Hej på dig oxå! Härlig feedback på träningen:)

Okej, men sån "tacomix" är väl typ soyaprotein MED färidig kryddmix? Iallafall i Sverige...Kolla innehållsförteckningen så ser du att det inte bara är soyaprotein? (??) Om ni har nått special i Norge ber jag om ursäkt, i den vegetariska soyaproteinmixen i Sverige är det redan kryddmix i med massa skit!(Refererar till fotot du har på ditt inlägg "shopping..sa du?".

Samma med tortillas-innehållet, samt olika taco-såser. Och så vidare. Det är ju det som är poängen, att man tror att man köper rätt okej grejjer, sen innehåller typ ALLT massa skit! Urk!

Å andra sidan pratade vi ju om detta i somras, då jag sa att jag var rädd för massa "kemikalier" och sånt i maten, och du sa att du inte var det, och alla är ju inte det! ?

It´s all about me said...

EGon: Båda mina träningskompisar har 8-17 jobb, och en av dem tränar MYCKET mer än jag, den andra ungefär lika mycket som det jag skrev, så självklart handlar det om prioritering! :) Jag tror att jag skulle hinna träna ungefär såhär om jag endast hade 8-17 jobb, fast mer koncentrerat på helger då! Vanligtvis brukar jag träna 2-3 gånger i veckan (varav 90min två av gångerna). Gillar man löpning underlättar det ju oxå, eftersom man kan löpa anywhere! :)

Ps. Jag har inte hunnit något annat i veckan än plugg, jobb och träning... förutom lunch med en kompis i onsdags (hon kom till mitt jobb) och middag i fredags. Thats it. Men så tränar jag ju oxå med ett par nyfunna vänner, och det är det allra bästa - socialt fast man tränar! :)

It´s all about me said...

...Vad jag menar är att jag skulle ha mycket mer tid för träning om jag BARA hade en heltidssysselsättning. Åh, så jag längtar..! Men jag prioriterar ju hellre t.ex. träning än fest osv... och så har jag förmånen att kunna GÅ till och från jobbet, så länge jag bor här och har det jobb jag har, så det eger ju bra vardagsmotion! Har även flextid, vilket gör att jag kan anpassa mig och gå direkt till träning från jobbet - gymmet ligger precis mellan mig och jobbet, dvs 15-20min promenad vilket håll jag än kommer ifrån.

Weronica said...

Jag kollade innehållsförteckningen på den och det är en E typ. Det är klumpförebyggande. Vet inte hur farligt det är, men det finns ju i kryddor tex med. För mej spelar det lilla E:et ingen roll i det sammanhanget. Det är viktigare med att jag får mitt protein.

Det finns E i typ allt ju. Man kan inte gå och vara hysteriskt på ALLT. Då kan man lika gärna hänga sej med en gång.

Weronica said...

Bra tränat glömde jag att säga. Ser liknande ut som min vecka. hehe.

It´s all about me said...

Weronica: Det är EXAKT det jag menar, att det är skit i typ allt och det är så sugigt! Men det är inte det i t.ex. Lantchips NATURELL: oftast är det E i massa kryddor och skit som skall hålla länge. Den proteinmixen du köper är sån med färdig kryddmix i, dvs samma som i "vanlig" kryddmix utan soyaprotein, så jag var inte helt ute och cyklade hehe.

Jag käkar ju ibland smörgåsmat, sån rökt kalkon... men det rökta är INTE rökt, det är bara en SMAK som de tillsätter genom skit - så jävla nedrigt!!!

Att laga all mat från grunden innebär ju dock, att man gör sina egna tortillas, använder färska kryddor osv, och det är ju som du säger inte det lättaste alltid...

Tack för feedback på träning, hehe, jag brukar dock träna 2-3 ggr, men jag ska försöka hålla 4 ggr + promenader resten av året för att inte vara en flodhäst när vi är i Karibien, hihi!

Weronica said...

Jag är jätteinne på träning nu igen. Hoppas bara det börjar visas på kroppen snart. Bra om du får till 4 gångers träning i veckan. Jag har blivit hysterisk nu. Kan jag inte träna på eftermiddagen måste jag träna på morgonen. Har jag inte tid att gå 60 min en dag måste jag gå 120 dagen efter. Hm.
Kanske jag kan hänga med till Karibien. Där gillar dem väl kraftiga brudar? hehe

TRÄNINGSLYCKAN said...

hihi, roligt att läsa träningsveckor lite överallt nu! Duktigt jobbat!

It´s all about me said...

Weronica - både din syrra Madde och du har sagt att ni vill åka med till Karibien, hehe! Nästa gång vore det seriöst kul att åka ned ett gäng; det stället vi ska hyra nu - om det är bra, är det perfekt att hyra några stycken!
Duktig du är med träningen oxå, själv varken vill eller orkar jag träna VARJE dag, men 4 dagar känns very good (+ promenader och situps de andra dagarna då). I vart fall ska jag försöka hålla 3-4 ggr n, istället för 2-3. Vill känna mig så bra som möjligt resten av året! :)

Anki: Merci! :) Inget går ju att jämföra med dig, men det här känns very good för att vara jag - förutom att stepen skall återgå till sedvanliga favoritspinningen!

pim said...

jag önskar att jag hade energi, ork och motivation till att träna. vboprde finna en kompis som motiverar mig sen när jag får jobb...måste ha råd först. tilsl dess bordwe jag ta mig i kragen och promenera..

TRÄNINGSLYCKAN said...

.. och vi ska absolut inte jämföra oss med varanda heller eftersom vi tränar olika, har olika mål och olika träningsbakgrund! :)

Sen tycker jag att man aldrig - förutom på tävling - ens KAN jämföra..så det är då alltså helt onödigt.. :)

Kör hårt!

It´s all about me said...

Pim: Promenader är helt klart underskattat! Det finns mycket träning man kan göra utan gymkort också - man kan göra situps eller yoga/body balance hemma, löpning, rygglyft, fylla flaskor med vatten och köra som hantlar osv osv! Lycka till!

Anki: Sant, vi tränar olika, har olika mål och bakgrund! Jag har som mest tävlat i handboll en gång, och bandy i skolan. Hehe. Det jag gillar bäst är egentligen badminton, simning, promenader och dans - något jag inte alls tränar just nu! När jag var liten gillade jag att åka rullskridskor, rida, basket och gå i skogen, hihi... I vår tar vi upp badmintonen igen, ser fram emot det som FAN! Tänker även börja bowla lite mer, eftersom det är GRYMT kul (dock inte så sportigt)

Weronica said...

JAAAA vi kommer den 19 dec. Kommer bli svinkul :)

It´s all about me said...

Wero: JIPPIE!!!!!!!!!!!!!1

Murmelina said...

oj anna. du är grym. du borde vara fit som en amazon! jag tränar stadiga 3 gånger i veckan och ska verkligen köra årt till jul. Vill hmskt gärna klara av den där milen men tror mitt nya löparschema kan hjälpa mig. KRAM

Anonymous said...

Hej gumman, utan att veta så mycket om träning undrar jag ändå om inte kroppen behöver vila lite vissa dagar - eller? Ärligt talat tycker jag att det verkar som om du tränar för mycket...Vore det inte bättre att ta en skogspromenad och lyssna på musik någon av dagarna??Kramar från din otränade mamma!

Jenilita said...

SHOO duktig du är som tränar så mycket det hade jag aldrig orkat haha men ja har mina perioder, jag tror mer på lagom träning och bra mat, Kroppen mår inte bra om den måste träna varje dag, men ja kan inte så mycket om sånt.

Hoppas allt e bra:)

Kram

It´s all about me said...

Mamma, mamma! Jag tränar ju inte varje dag:) Här har 4 dagar tränats, det är dagar med vila!

Jenilita: Samma svar som till min otränade (men grymt snygga och storlek 34/36-mamma) - detta ÄR lagom träning - 4 gånger/v är lagom, kombinerat med promenader. Oftast tränar jag dock 2-3 gånger.

Murmel: Nejdu, det syns aldrig på mig att jag tränar, har fett över :0 Konditionen är ju dock rätt ok, men jag har typ alltid lättast vikter på pumpen... 3ggr/v är ju BRA, det är som jag typ!

It´s all about me said...

Ps. de där 3 "raska promenaderna" på 60 min styck, är promenade ri naturen med musik/radio i öronen! :) Svårt med fler promenader nu bara då det är mörkt så tidigt på kvällarna, hade förmånen att jobba hemifrån 2 dagar den där veckan, vilket gjorde att jag kunde ta promenad mitt på dagen.