Sunday, November 15, 2009

Fredagsnöje på VegaBaren.

Jag var nästan helt till mig när M, två av hans kompisar och jag begav oss till VegaBaren i Haninge i fredagskväll. Fy fan vad nördigt, egentligen. Folk sitter och dricker öl eller vad vet jag, och jag äter en fiskburgarmeny ute i förorten, och gillar't.
.
VegaBaren är faktiskt lite speciell - Det sägs att den är Sveriges första hamburgerbar med sina 45 år på nacken, och de har även specialburgaren sambal som görs på plats och serveras med bearnaisesås (I don't eat red meat, though). Trots att Vega är öppet dygnet runt är det alltid lång kö för att beställa, men ändå har man maten snabbare än på vilket McDonalds som helst. På somrarna är det livemusik och raggarbilar, och dessutom har tydligen Expressens läsare röstat fram VegaBaren som Sveriges bästa korvmoj 2009.
.

(Så kanske kan detta ge lite förståelse för att jag blir lite uppspelt av att få åka dit en fredagskväll trots allt..?)

8 comments:

Weronica said...

Hehe,,, tror du håller på att bli vuxen jag :D

Vega heter försten en helt vegetarisk restaurant här i Oslo. KRAM.

It´s all about me said...

Haha, jo...så är det nog :0

Fast jag har ju förvisso aldrig gillat öl, så.. ;)

Anonymous said...

Låter lite som hur det är i Varberg om sommaren ! För det är bara sådant nästan haha. Kram Hanna

It´s all about me said...

Nä, inget är som Vega! Dessutom är det typ samma ruljans dygnet runt, året runt. Hehe :)

pim said...

fast sånt är lite kul 'ndå. n'r jag bodde iv ränamo åkte folk till Bredarydspuben mitt ute i buschen :P

Unknown said...

Vega ligger oxå lite off, ändå är det alltid fullt med folk. Ballt :0

//It's all about me

It could be worse... said...

Hur har jag kunnat missa?!?! Låter heeeelt magiskt!

It´s all about me said...

Debbie: haha! Ironi?
Men ärligt, det är nått visst med Vega, som nutid blandat med dåtid och godaste snabbmaten ever.