Sunday, October 19, 2008

It´s all about Goda Grannar III:

Efter badminton och pingis på fredagskvällen satte jag mig ned vid köksbordet och skrev ett brev till grannen Rune, eftersom jag fick extremt dåligt samvete över mitt klagande då han lider av ledvärk, nedsatt hörsel och är 82 år. Lika fint ihopvikt som hans och med hans eget gem la jag ned lappen i brevinkastet och hoppades att han skulle svara nästa dag. Idag är det söndag och jag har inte hört någonting, varken tv:n på den sedvanliga höga volymen eller en liten lapp i brevinkastet. Tänk om jag har berövat honom den sista glädjen i livet? Är jag plötsligt den dåliga grannen?
.

6 comments:

Anonymous said...

Hoppas det ordnar sej. Men håller med Emma. Hade varit värre om det var några ungdomsslynglar som härjade.

It´s all about me said...

ja, det är ju därför jag hade dåligt samvete...för att det är en gammal hörselskadad man med ledvärk...

Anonymous said...

Idag finns det väldigt bra hörlurar för folk som har dålig hörsel, du kanske kan tipsa honom om det över en kopp kaffe??

Du har inte gjort något fel iallafall=)

It´s all about me said...

Jag skrev det på första lappen, att ett tips var hörlurar :D

Anonymous said...

men åh, stackars farbror, men vad gulligt att ni skickar lappar mellan er :) Hoppas det löser sej, det ÄR ju faktiskt störigt med nån som har tvn på så högt. Tipsa honom om att ha text på :) om han inte e synskadad med förstås...

It´s all about me said...

Stackars gubbe ja... Han svarade aldrig på min lapp två, men han stör heller inte...