Sunday, October 26, 2008

It´s all about that I kept My Word:

Alltså, det är meningen att jag just nu ska sitta och tentaplugga, men vad gör jag? Jo, läser igenom egna gamla blogginlägg, kommer på att jag inte har lyssnat på mina favoritskivor på hundra år och bara måste rota fram dem och sjunga med högt, högt till Julieta Venegas (och snart Cerati, Tego Calderón, Maná och Don Omar - de två sistnämnda nästan bannlysta för puertoricaner), leka med min SodaStream jag fick av M i torsdags och skjuta upp pluggandet bara lite till.
.
Igår var vi på 30års-fest och som ni kanske kan ana er till genom fotot drack jag ett par drinkar (vem kan motstå en gratis blue lagoon?), men vaknade ändå idag totalt bra och ja, jag har hållt mitt ord om att bli seriös sedan tre år. Jag fattar det knappt själv. Ni får tycka att jag är hur tråkig ni vill, men jag skiter i det. Enda gångerna det har gått lite vilt till sedan dess är väl nån gång på Puerto Rico 2006 och Buenos Aires 2007, men ändå aldrig sådär. Festen påminde mig iallafall om old times, när det var latino-fester och Juliana que mala eres och Maná ur högtalarna, när jag tjattrade på spanska hela kvällen och fick det där bästa av Sverige - det lugna, fina landet med urskogarna, fast med sydamerikanska fester och latinomusik så fort jag ville. Jag saknar det lite faktiskt, de gamla dagarna när jag fick lite av allting. Att vara seriös har sitt pris.
.

No comments: