Saturday, September 09, 2006

Utmaningen.

Antar ankisuns utmaning ( www.ankisun.blogg.se ) Skulle gärna utmana folk, men alla har redan utmanats som skriver blogg av de jag känner!

1. En bok som förändrat mitt liv?
Det har nog ingen gjort, ärligt talat. Isåfall Anhörig av Katerina Janouch. Den fick mig att inse massa saker...

2. En bok jag läser mer än en gång?
Det gör jag helst inte, läser hellre nya...

3. En bok jag skulle vilja ha med mig på en öde ö?
Säger som Moni-hur länge ska jag vara borta? Liftarens Guide Till Galaxen!

4. En bok som fick mig att skratta?
Helt klart Liftarens Guide. Aldrig skrattat så mycket till en annan bok som till den.

5. En bok som fick mig att gråta?
Ganska många...allra mest Pojken som kallades det, och böckerna efter...

6. En bok jag önskar hade skrivits?
Svår fråga. Den jag ska skriva kanske...

7. En bok jag önskar aldrig hade skrivits?
På det fjärde ska det ske av Kajsa Ingermarsson. Sämre får man leta efter!

8. En bok jag just nu läser?
Har slut på alla bra, och är inne på andrahands-sorteringen från bokhyllan. Kärlek nyfikenhet prozac och tvivel av Lucía Etxebarría. Kommit 50 sidor typ.

9. En bok jag tänkt läsa?
Denise Rudbergs senaste, fler Hemingway och Dostojevskijs osv osv!

2 comments:

Anonymous said...

Kul att läsa dina svar på frågorna!

egoistiska egon said...

haha, ja jag såg att vi hade samma svar på öde-ö-frågan. återkommer med vad jag tycker om tisdagarna med morrie-boken när jag läst den. hans andra bok, fem människor du möter i himlen (eller ngt sådant) är bra-a-a!