Wednesday, March 12, 2008

Jag har inte jetlag, men jag orkar inte:

Så jag skolkar idag fast jag vet att jag inte borde. M säger att man ska gå på allting även om det verkar meningslöst. Men, det är lätt för honom att säga som pluggade på KTH och inte på min högskola där den enda fördelen faktiskt är att man kan skolka utan att missa något. Ute är det grått och det känns lite sådär lagom ensamt när man tillbringat de senaste dagarna tätt inpå andra och skrattat åt ingenting, försökt lära sig att majs heter något som liknar kuk-urutz och kalkon puten, och allting stinker rök så att en tvättid är riktigt akut, väldigt mycket mer akut än en "extra föreläsning" som det dessutom tar två timmar tur och retur att åka till med pendeln. Så nej, jag halvligger hellre kvar i min soffa och dricker kaffe, surfar runt på bloggar och hittar den här som till och med har länkat till mig och jag känner mig jättestolt, då de flesta andra som hade länkat till mig förut har tagit bort mig eftersom jag knappt vågar blogga längre. Ni förstår att jag ligger kvar, visst?
.
Ps. Jag ska inte literally ligga i soffan. Jag har mycket att fixa och handla, och vid 16:30 träna på S:s Step-pass och sedan träffa M.
.
.

2 comments:

Emmama said...

Vad är det du pluggar föresten? Nåt juridiskt va?

It´s all about me said...

jag har bytt utbildning...jag pluggade till språkjurist först i 2.5 år (varav 1.5 år på vanliga juristlinjen) Nu läser jag andra terminen på politik, ekonomi och organisation (förvaltning) och mitt huvudämne är offentlig rätt, som jag får kand eller magister i. Off rätt =public law, och det som intresserade mig mest på juristlinjen i vilket fall. Det är mkt förvaltningsrätt, EG-rätt, Mänskliga fri- och rättigheter, marknadsrätt, skatterätt osv! Pjuh!! :)