Wednesday, March 26, 2008

Då, för exakt ett år sedan i Buenos Aires:

Den 26 mars 2007 skrev jag följande i min blogg, eftersom det var dagen då jag åkte hem från Argentina, där jag förvisso bara hade varit i 2 månader, men som ändå ändrade många saker i mitt liv:
.
"Igår när jag gick runt med Vida Latina och Victor efter glassätande och lite annat kom det ett par regndroppar. En moppe krockade med en lastbil (allt gick bra), ett avgasrör trillade av en bil på motorvägen så att det flög gnistor överallt, och en buss kunde knappt bromsa vid ett övergångsställe. Ett par sekunder senare var stormen i full gång. Det blixtrade och piskade regn. Jag satte mig vid de hemlösa en stund, tog farväl av han den söta som bor utanför vår port, och sprang in blöt som en hund. Satt och packade i lugnan ro framför Spiderman 2 då det såklart blev strömavbrott och kolsvart. Försökte ta av mig linserna och allt blev en quilombo. Tog typ flera minuter innan jag hittade den vänstra linsen, och då hade den fastnat på min tumme och bränts sönder när jag tände tändaren gång på gång för att hitta linsen. Strömmen kom nyligen tillbaka, klockan är snart 7:30 och vid 08 ska vi ta taxi till Ylvas nya lägenhet och lämna hennes grejjer, innan jag ska traska hem genom staden och packa min väska, vänta på skjutsen till flygplatsen och resa i 24h. Varför blir det alltid storm natten innan jag ska åka?"
.
Stormen har lagt sig. Både utanför och inuti.
.

4 comments:

Anonymous said...

Jag minns det där regnet! Jag kom hem och vi hade lämnat alla fönster i lägenheten öppna och så gick strömmen så det var bara att försöka torka golvet i beckmörkret...

Skönt att dina stormar lagt sig.

It´s all about me said...

Och jag minns hur du berättade det, och hur jag tänkte STACKARS om dig, eftersom du hade en bit hem jämfört med mig.
Senast igår tänkte jag på den där hemlöse, söte mannen som jag alltid pratade med. Undrar om han överlevde den kallaste vintern..?

Emmama said...

Spännande, visste inte att du varit i Argentina!

It´s all about me said...

jorå, 9 veckor eller vad det var. Hyrde en lägenhet i Buenos Aires med min syster och det var sweet times!