Tuesday, May 09, 2006

Underbart.


Ingenting känns typ jobbigt när det är så här varmt. Drog ned till The Spot en timme innan föreläsningen och låg där i stekande sol. Föreläsningen var helt meningslös och värdelös. Vi var flera som höll på att somna, trots att vi egentligen var pigga. Köpte lite begagnat kursmaterial och lite nytt (sjukt med kurslitteratur för 1200 för 5p) och handlade sedan middag i Bergshamra. Ska bjuda Bilal på fin-dinner. Råkade nämligen putta ner honom i badkaret då vi bråkade på skoj häromdagen och fick så dåligt samvete.

Satte mig ute på en bänk när jag kommit hem och läste marknadsrätt. 50sidor gick sjukt fort, 1½h bara. Känns 100ggr roligare än förra kursen, då man läste max 20sidor/h. Jippie. Solen sken vidare, arabiska mammor satt och rökte vattenpipa i gräset (luktade sjukt gott, ville oxå ha) och gamla gubbar satt och visade upp sina röda ölmagar. Barn åkte skateboard i barndammen som ännu inte fyllts med vatten och fjortisar låg på filtar och fnittrade.

Fotot: Höghuset längst bort bor jag i, på vån.12 men utsikt åt andra hållet= lite roligare. Fotot är snott från nätet från någon karneval. Bakom dessa människor, närmare mig, är det gräs och barn-damm, lekplats osv..Där satt jag på en bänk och pluggade och ska fortsätta med då jag ej orkar gå till The Spot!

No comments: