Friday, May 05, 2006

The Exam From Hell.


Självklart gick det som jag befarae-åt helvette. 5h och 15min, och ändå hann jag inte ens svara på allt. Men jag gjorde iallafall ett försök och jag blankade inte. En kompis gick hem för att hon fick migrän, en annan grät efter tentan, vissa gjorde inte ens ett försök, andra lämnade in blankt. Och så finns det ju dem som alltid klarar sig oavsett. Känns så jävla sjukt bara, att under 15veckor har jag pluggat som en gris och gått på typ alla seminarier och föreläsningar..och i systemet är det nu som om jag inte skulle ha gjort ett skit. Ett fett jävla U. VARFÖR ska de fråga på saker som vi knappt hållt på med, och krångla till allt, och skriva frågor långa som uppsatser?

Efter tetan lurad jag med jankis och Stina till The Spot där vi tjuvrökte och snackade skit. 20+ och sol, inte helt fel. Vill bara ligga där hela dagarna, men istället ska man jobba både idag, lördag och måndag. ÄR TRÖTT PÅ DET, vill inte mer. Vill bara vara student och inte jobba halvtid.

Goood middag hos Jankis med bakad potatis., och sen blev det juristpub för hela slanten. SYrran Ylva kom dit oxå. Det värsta av allt var när jag mötte Felipe som frågade om jag hade varit på MARIO VARGAS LLOSAs föredrag. VA I HELVETTE, hade han varit i Aula Magna utan att jag visste om det? Fatta värsta stora författaren som jag har böcker av, som jag skriver uppsats om på litteraturtenta, snyyyyft. Blev verkligen ledsen att jag missade det. Drack lite cider och snackade skit med folk på puben till sista beställningen, och då åkte jag hem.

Foto: Vargas Llosa. Damn me.

No comments: