Saturday, April 07, 2007

Påsken.

................Pappa och jag vid Kolbäcksån.I vanlig ordning har jag i mitt hem varken påskpynt eller påskägg att skryta med. Jag är inte så mycket för det där med att pyssla och pynta. På sin höjd sätter jag upp en julstjärna av glas i fönstret när det är jul, men det är mest för att mitt fönster inte ska se så tomt ut från utsidan när den ena har större ljusstakar än den andre. Jag trivs bra så. Och nu, efter en dagslång resa till världsmetropolen Fagersta , alias "Här får du livstid", ska jag bädda ner mig i soffan framför en Jackie Chan-film: Jag älskar Hong Kong-action. Påskmaten måste smältas i liggande tillstånd.

4 comments:

nina said...

Jag håller absolut med, pynta är överskattat.

Grannarna här höll på att få spader när vi hade det enda huset på gatan utan glitter, blinkande lampor, självlysande julkrubbor och renar som rörde huvudet uppochner.

Det slutade med att vi fick en lapp under dörren: "Ni vet väl om att det är pyntartävling i kvarteret... mest pynt vinner!!"

Om det fick mig att pynta!? Njaa... knappast.

Glad påsk förresten!

It´s all about me said...

Nina-hahaha. All american-style är helt extrem! Felices pascuas till dig oxå. Ps. Hoppas du fotar vinnaren i pyntartävlingen!

Anonymous said...

Du är så lik din pappa.. Och snart kommer jag !!!

Anonymous said...

Fin bild på pappa & dotter!! Ni liknar varann så mycket!