Tuesday, September 30, 2008

It´s all about All Those Things:


Det är så mycket saker som påminner om farmor.

..
De röda grytlapparna i köket som hon virkat.
Vitlökspressen jag använder var och varannan dag.
Huvudkudden jag sover på varje natt.
Örngottet med ett hjärta.
Den elektriska värmekudden jag har när jag har ont.
Gudkedjan med guldhjärtat.
Pajformen jag alltid gör paj i.
Det fina fotot när hon var 21 år.
Det gula kasettbandet som jag sjunger på när jag var 4 år som vi skrattade sjukt mycket åt i juli. Tillsammans.
Några högklackade skor som är precis för små.
Dagboken med 5 år att skriva i, som jag fick 1990 och där jag 2007 skrev "Jag saknar farmor, som hon var när jag var liten".
Och allt annat.

.
Jag tänker på dig varje kväll farmor, och igår när jag var i köket stängdes min tv av mitt i något töntigt program. Jag trodde att det var du som ville säga mig något, men när jag kom in i rummet var det ingen där. Var är du?
Jag saknar dig.

.

3 comments:

MajjaStar said...

I know I know.
All those little things!
STOR KRAM!

mimmi said...

känner likadant.. Man fattar inte hur hon kan vara borta för alltid! panik.

stambyte said...

Å, det gör ont i hjärtat när jag läser. Precis sådär kändes det när jag förlorade min morfar, och det kan fortfarande göra så sanslöst ont när jag tänker på honom. Men nu har jag åtminstone kommit till stadiet när jag tänker att jag ska vara lycklig för alla fina minnen. Det går inte att komma över en förlust av en människa man älskat, men man lär sig att leva med det. Snart kommer du se på örngottet och le, istället för att börja gråta.

Stora kramar till dig!
(förresten är länken fel..)