Monday, September 22, 2008

It's all about Evil Eyes:

När jag var typ 18 skaffade jag glasögon, bara det att jag hatade att ha glasögon så jag skaffade linser några år senare efter att jag hade glömt mina glasögon på en buss i Miami och skaffat nya i Bolivia (som jag ett par år senare råkade sätta mig på i Buenos Aires då jag hade fått hornhinneinflammation och inte kunde ha mina linser och således inte såg ett piss på vår hela vistelse i Uruguay) I vilket fall; Ett jävla meck med linser, så jag började hata att ha linser och nu har jag skaffat glasögon igen och minns plötsligt varför jag en gång skaffade linser eftersom jag hatade glasögon. De nya glasögonen är för starka, eller har något brytningsfel som jag inte har, för alltind blir utdraget. Så; jag hatar linser och jag hatar glasögon, vilket bara ger mig ett enda alternativ: Jag måste spara pengar till en ögonoperation.
.

9 comments:

Anonymous said...

Tack för fina texter kring din farmor och min mamma, jag blev väldigt rörd när jag läste dem.

Kram
Pappa

Anonymous said...

Jag funderar också på det!!! Så jag förstår dig fullt ut. Ledsen över din farmor! Massa kramar gumman!

It´s all about me said...

Kram pappa.

Anonymous said...

Det ska jag också göra. nu har jag förvisso glasögon efter att också haft hornhinneinflammation och sen inte ha rdå med linser..men operation så fort pengar finns. gud vad skönt det skall bli och slippa ALLT.

Anonymous said...

Jag äger glasögon, men använder dem tyvärr typ aldrig. Jag är helt enkelt inte tillräckligt handikappad utan dem, vilket gör att jag glömmer dem, och sen irriterar jag mig på att jag inte ser bussnummer på avstånd, osv.
Annars påmindes jag idag om hur mycket jag avskyr polotröja... (alla alternativ låg i tvätten) Den där täta stryp-skragen släpper inte in en gnutta luft, och jag svettas floder.

Anonymous said...

Finns ett alternativ till - skaffa BRA glasögon och VÄNJ dig vid dem....

It´s all about me said...

Fan vilket dåligt tips det sista var, haha...Är det ett skämt eller?

Anonymous said...

En operation betalar sig tillbaka (om man tänker på linser o vätskor). Gjorde ju en sån op för många år sedan och jag är NÖJD.

It´s all about me said...

Sussie: Exakt! Gäller bara att ha pengarna just då samlat för att ha råd med operationen...