Saturday, September 06, 2008

It´s all about Kick Off:


Igår var jag på Kick Off med jobbet och blev riktigt imponerad. Jag hade en superrolig kväll med god mat, känsidar som uppträdde, massa skratt och gratisdrinkar med världens bästa kollegor.
.
Vad jag däremot kom på är att jag återigen nästan kan kalla mig på väg att bli vuxen:
..
1) För att jag inte kunde Alcazars texter utantill när de uppträdde
2) För att jag kunde sjunga med i Eric Gadds gamla låtar när han uppträdde
3) För att jag gav bort drinkbiljetter
4) För att jag lämnade en halvdrucken drink eftersom jag redan hade druckit 2 stycken
5) För att jag sa till mina yngre kollegor att jag hoppades på att DJ:n skulle sätta på en schysst platta och att endast de skrattade åt uttrycket, inte de äldre- för det är ju så man säger
6) När jag började gäspa vid 22
7) När jag tackade för mig för att ta sista pendeln hem
8) När jag använder uttryck som Det var i grevens tid
9) När jag kan göra The Mc Hammer moves (ok, inte så vuxet, men from the good old days)
10) När jag ställde klockan på 9:30 och gick upp för att tvätta och storhandla på Ica Maxi dagen efter och trots att jag hade skitroligt ändå njuter av att vakna utan att vara bakis och få utnyttja lördagen med ärenden och en massa promenader
.

6 comments:

Anonymous said...

*Funderar* Utifrån den där listan är nog jag också ganska "vuxen" i så fall.

It´s all about me said...

såklart du är, vi är inte 19 längre:)

Anonymous said...

Hahaha, i grevens tid, det var ett uttryck jag inte hört (eller läst) på länge!

It´s all about me said...

Då var det I GREVENS TID att du fick höra det uttrycket då, haha! Men min YNGRE kollega hade liksom aldrig hört det uttrycket innan;)

Anonymous said...

Hehe, låter ju ändå som en bra kväll :)

It´s all about me said...

den var skitbra!