Saturday, July 18, 2009

Com Hem verkar inte spara in på sina resurser under finanskrisen direkt:

För en dryg vecka sedan ringde Com Hem till mig och frågade om jag ville binda upp mitt bredband i ett år till, för isåfall skulle jag få de första tre månaderna för halva priset.
-Hm, svarade jag. Jag vill nog kolla upp det där lite. Kan ni ringa mig igen på torsdag nästa vecka?
-Javisst, svarade norrländskan i andra änden.
.
Dagen efter ringde det en kille från Com Hem och frågade om jag ville binda upp mitt bredband i ett år till, för isåfall skulle jag få de första tre månaderna för halva priset.
-Hm, svarade jag. Jag vill nog kolla upp det där lite, som jag sa till din kollega igår. Kan ni ringa mig igen på torsdag nästa vecka?
-Javisst, svarade göteborgaren i andra änden.
.
Typ två dagar senare ringde Com Hem till mig och frågade om jag ville binda upp mitt bredband i ett år till, för isåfall skulle jag få de första tre månaderna för halva priset.
-Alltså, kan ni ringa nästa vecka på torsdag? Jag har redan bett om detta två gånger senaste dagarna.
-Javisst, svarade stockholmaren i andra änden.
.
Sen ringde det när jag var på Gotland,
och dagen då jag kom hem från Gotland,
och innan det några gånger då jag inte orkade svara,
.
och jag blev faktiskt så irriterad att jag avbröt frågan om jag ville binda upp mitt bredband i ett år till, för isåfall skulle jag få de första...
-Jag börjar faktiskt bli lite trött på att ni ringer stup i kvarten när jag BETT ER RINGA TIDIGAST PÅ TORSDAG DEN HÄR VECKAN, jag tror det är bättre om jag ringer själv och ni inte ringer mig mer.
-Javisst, svarade norrlänningen i andra änden.
.
Dagen efter ringde Com Hem till mig och frågade om jag ville binda upp mitt bredband i ett år till, för isåfall skulle jag få de första tre månaderna för halva priset. Jag hade vid det här laget lärt mig både numret och erbjudandet utantill.
-Alltså, det är torsdag imorgon, och jag har bett er ringa på torsdag minst tio gånger. Kan ni ringa imorgon så jag hinner kolla upp vad jag vill?
-Ja men oj, förlåt! Jag antecknar här att vi ska ringa dig på torsdag, svarade det stackars flickebarnet i andra änden.
-Ja, det är torsdag imorgon, svarade jag.
-Jaaa, men vad smart! Det är det ju. Vi ringer dig imorn.
Tjena, liksom.
.
Sen blev det äntligen torsdag,
och telefonen var tyst.
Det var den även idag, fredag.
Så jag bara undrar lite...what the..?

12 comments:

Beatrix Vnunk said...

Jag sätter lite oroligt fingrarna till tangentbordet - när det gäller comhem är det lite "don´t get me started" som gäller.
Fyfan vad jag hatar comhem. Sedan första dagen har det varit strul med dem. I ett par omgångar har det legat helt nere utan förklaring och när jag försökt ringa och fråga så är systemet så listigt gjort att man inte kan prata med någon personligen utan i stället meddelar en förinspelad röst att de "jobbar på att förbättra mitt bredband". När jag med list och falska uppgifter äntligen fick tag i någon fick jag veta att han "verkligen inte hade något direkt svar på mina frågor". Fel på uppkoppling kan endast anmälas via hemsida (wtf?)... och så vidare.

Nästa gång skriver jag gärna lite om telefonförsäljning.
//Morgonsurt hondjur med magen i vädret

It´s all about me said...

Bredbandet har legat nere här också X antal gånger. "Information om störningar finns på hemsidan". Jo, för den går man ju såklart in och kollar på NÄR INTERNET LIGGER NERE. Fast, jag undrar om någon annan leverantör egentligen är bättre? Tveksamt.

Inga telefonförsäljare ringer hit. Jag har inte haft hemtelefon på 2.5 år, någor av det bästa jag gjort är att stänga av den.

Beatrix Vnunk said...

Till mig ringer de på mobilen. Också. Fan.

It´s all about me said...

Jag har kontaktkort, så de kan inte hitta mig, du har antagligen abonnemang - samma som att ha hemtele egentligen;)

Så Bästa Nr 2) Comviq kompis kontant.

Mina telefonutgifter ligger i snitt på 75kronor i månaden totalt, oftast har jag inte ens hunnit använda upp dessa 75kr.

Har förvisso Skypekonto, men det går max ett par kronor/mån från det.

Madde said...

Hahahaha... men schit vilka nördar.. eftersom så många ringde dig och erbjöd 3 första månaderna så kunde dom ju plusat ihop alla så det blev ett år gratis..

It´s all about me said...

Madde; eller hur, haha!

pim said...

omg vílken soppa. jag är nog den enda som inte haft problem emd comhem.tror inet jag vill ha det heller när jag hör vilka problem andra har:P

It´s all about me said...

nej vem fan VILL ha problem med Comhem eller nån annan heller för den delen, haha!

Hanna B said...

Haha ibland undrar jag vilka idioter som sitter i sådana där callcentrar (eller vad de nu kallar sig). Hur svårt kan det vara??!

annah said...

haha jag dör. du skriver så roligt :) men vilka puckon alltså, svårt att fatta!

It´s all about me said...

Tack Annah! haha! Kul att Hanna och Annah skrev efter varann också, haha.

It´s all about me said...

Ps. De har ringt nu ca 5 ggr till.