Monday, July 27, 2009

Specialdiet som funkar: sitta still och äta godis + chips:

Är det bara jag som går ner i vikt på semestern? Att spendera mesta delen av fyra dygn i en bil, inte träna, knappt gå och istället äta chips, godis, cola light och bullar tills man nästan får sår i munnen är tydligen det som funkar. Tillbaka till vardagen med daglig motion, regelbunden kost och sömn resulterar garanterat inte till ytterligare viktminskning iallafall. Jag får passa mig för att träna för mycket, då kommer jag inte i kläderna sen lagom till hösten.
.
Så jävla orättvist.

9 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
erica said...

fasen vad surt... men men, muskler väger ju så det här med att att kolla sin vikt är nog inte att lita på ... du mår säkerligen bättre efter ett träningspass än efter ett chipspass i bilen - trots viktnedgång

Anonymous said...

Kanske du äter för mkt då du tränar eftersom du ju själv säger att du blir alldeles svag och orkeslös annars? Äh, kontakta en kostrådgivare så får du svar! :)

It´s all about me said...

Erica: Som jag brukar meddela så går jag upp i FETT då jag tränar, så det handlar nog inte om det, utan om det som ANKI skriver. Jag äter för mycket när jag tränar PLUS att min kropp lagrar då. När jag sitter still bränner min kropp mer, för den vet att jag inte behöver skiten. typ.

Orättvist.

Lala said...

tror inte du mår så mkt sämre av en chipspåse hit eller dit. Jobbigt att tänka så hela tiden. NJUT!!

Anonymous said...

Ha ha, jag gick definitivt INTE ner i vikt under semestern ;-) som du ju redan förstått från mitt senaste blogginlägg :D

It´s all about me said...

Lala: Fast poängen är att det är orättvist, det är sjukt opepp att gå UPP i vikt (och klädstorlek) av att träna, och ner av att äta onyttigt och lata sig...

Petchie: Det är du som är den normala, jag den störda, haha!

Lala said...

Så är det för mig oxå! Är "smalast" nu när jag ej tränat på länge.

It´s all about me said...

Lala: skönt att inte vara ensam om étt, men nog är det orättvist!