Thursday, July 02, 2009

It's all about Life of Bellman:


Igår var M, hans bror, tjej och jag på genrepet av Rockmusikalen Life of Bellman i Ulriksdals Slottsträdgård; En superbra musikal under bar himmel, inget regn och kvällen var varm. Jag kan verkligen tipsa om den här, som förvisso var gratis för oss men annars kostar 350kr, eftersom till och med jag, som egentligen inte är så förtjust i musikaler, skrattade massor och aldrig blev uttråkad. När Märk Hur Vår Skugga sjöngs mot slutet, en låt jag kunde utantill som tonåring, rös och njöt jag på samma gång. Se den gott folk, se den! Och om ni väl går dit, passa på och njut av omgivningarna runt Ulriksdals slott; det är helt underbart vackert där nere.

5 comments:

Beatrix Vnunk said...

Tack för tips!

Weronica said...

Ja den låten var underbar. Jag fick rysningar när jag läste det nu. Måste tanka hem :)

pim said...

den låten är GRYM...jag trodde dock länge den hetter "merkurius skugga" *fniss*

It´s all about me said...

Pim: haha, merkuruis skugga!! :)

Jag älskade Thåströms version som tonåring...

It´s all about me said...

Merkurius.