Friday, July 25, 2008

It's all about att Ta Det Lite Lugnt, För Fan:

Smet just ut från jobbet och satte mig på RökBänken - trots att jag inte röker.
Solen verkligen steker nu - och jag njuter. Jag älskar när det är så här varmt, det finns inget som laddar mina batterier bättre inför en kommande lång och mörk vinter. Om en timme och fem minuter går jag på minisemester, åter på torsdag. M och jag har följande storartade planer: Göra Ingenting Speciellt. Dvs sova ut, ligga på en klippa och sola, gå promenader, käka och kanske åka ut på någon utflykt. Ta Dagen Som Den Kommer; något jag är väldigt dålig på men M väldigt bra på, så jag hoppas att han kan lära mig ett och annat om det jag inte klarar av själv, dvs att Ta Det Lite Lugnt. Den här veckan har jag vaknat med Stressen vid min sida, tänkt på hur lite fritid jag har, dragit ut i joggingspåret x 2, hängt på gymmet x 2, i badmintonhallen, powerwalkat, träffat T och promenerat, legat ute och solat, inte lyssnat på kroppens trötthet mer än en gång, drömt mardrömmar och glömt bort hälften av vad jag gjort.
Jag behöver verkligen vakna med Lugnet vid min sida.
Trevlig helg!
.

2 comments:

Unknown said...

Att bara vara är nog ett fenomen (?) som många inte klarar av, bland annat jag! Idag hade jag tänkt att bara läsa o ta det lugnt.. men hittade nya saker att göra hela dagen och så vipps så är dagen snart slut . scary

It´s all about me said...

Im not alone!