Wednesday, August 20, 2008

It´s all about att Dygnet (tyvärr) bara har 24 h:

Och ja, today is a good day; jag kom in på en kvällskurs jag gärna vill gå på Universitetet och medan jag strosade runt där bland gröna gräsmattor kände jag att jag kan plugga dubbelt och jobba nästan heltid och värda på Friskis och träna och vara social och hinna läsa, skriva och allt annat man ska göra. Men sen, när jag kom hem och kollade schemat för kvällskursen, fick jag ren och skär panik-stress och det går bara inte att göra allt det där om jag vill slippa en hjärtattack, så nu gäller det att skära ned och det är inte det lättaste.
.
Well; bortprioritering ett är värdpasset på Friskis, vilket jag avklarat genom att fråga om jag får gå från en kväll i veckan till en kväll varannan vecka. Får jag det inte skippar jag allting. Bortprioritering två har jag inte ens börjat tänka på, men jag ska. Sen...När jag orkar.
.

6 comments:

Anonymous said...

Mysigt att du stannar kvar på jobbet iaf.. Skulle vara så tomt utan dig.

T

It´s all about me said...

jo men jag vet ju inte om jag får...vi får hoppas och se!

egoistiska egon said...

bortprioritering är bra. att jobba heltid har fått mig att fatta att man inte kan göra allt man vill, utan man får välja extremt selektivt vad man vill hinna med. det innebär ju att jag försöker att bara göra det jag tycker är roligast hela tiden, för annars funkar det ju inte (förutom sånt som måste göras, typ äta mat och duscha ;)). bra - även om jag konstant saknar tid...

Anonymous said...

Jag kommer se till att du får stanna på jobbet, don´t worry!!!!
Tiden kommer aldrig att räcka till allt man vill göra, men eftersom vi har tiden omkring oss hela tiden så gäller det ju att ta vara på den så mycket det går...ojoj lite flummigt men men.
Kram

Anonymous said...

Jaaa - det är skitjobbigt att säga upp saker!! Men när man väl gjort det faller en sten från hjärtat! jag lovar! Bortprioriteringar "måste" du göra nu, för att orka! Vad KUL att du kom in!!! Umeå nästa termin då;) kram

It´s all about me said...

Kommer absolut inte komma in i Umeå som det är nu, men det ordnar sig:) Och - jag nöjer mig med deltidsjobb, det är bra att få utbildningen klar oxå.