Monday, August 23, 2010

Det här med titlar...

Jag har haft en typ omöjlig titel på jobbet sedan april förra året. Compliance Coordinator. (Typ Lokal Compliance Officer? Ni fattar? Nähä, inte?). I vilket fall så utarbetades nyss min nya titel sedan jag bytte chef och team. Jippie, tänkte jag, nu kanske det blir något normalt som någon fattar! Det var nästan lite hemligt med den där titeln, typ vi kan inte publicera dokumenten på intranätet ännu för din titel är inte fastställd än.
.
Folk jobbar som lärare, läkare, säljare, webredaktörer, systemutvecklare, frisörer, ekonomer, jurister... Alla fattar typ mer eller mindre vad det innebär. Och nu har jag hört min nya titel- ryktesvägen. Helt officiellt blir den klar i veckan. Äntligen kan jag svara folk när de frågar vad jag jobbar som...
-HCP COORDINATOR!
Jippie, som sagt. Fattar ni nu eller? , tänkte väl det.

12 comments:

Colombialiv said...

Men what? Vad var anledningen att ge dig en ny titel om den är lika obegriplig som den gamla?

It´s all about me said...

Det är exakt det jag undrar...

Fast inom min bransch, är denna kanske lite mer specifik än den gamla ;) Inom läkemedelsbranschen vet de flesta vad compliance sysslar med, och även vad en HCP är :)

Lena said...

Compliance Coordinator är ju en helt fantastisk titel!

"I facilitate fatalities. I'm a Compliance Coordinator."

Jag ser omedelbart framför mig hur du sitter redo att skicka dina black-op team på vem som helst som inte komplajar tillräckligt inom läkemedelsindustrin. :-)

It´s all about me said...

Haha! Härligt! Fast riktigt så illa är det inte.. ;)

Anonymous said...

Oj, det lät faktiskt inte så begripligt.. men grattis till att ha fått en ny titel iaf! =)

Sussie said...

Vågar man ens fråga vad bokstäverna står för?

It´s all about me said...

Haha!

Och åh, härligt sussie, om man vet vad bokstäverna står på, kanske saker faller lite mer på plats!

Health Care Provider/Professional! Så typ kordinator för detta! Vilket i sin tur inte säger så mycket... Men jag är typ topic expert när det gäller avtalen och annat som behövs för att de ska kunna arbeta för oss. Och så ska jag ha hand om deras utbetalningar, samt göra kvalitetskontroller och se att reglerna efterföljs och funkar i praktiken...

LalaBing said...

Låter proffsigt iaf;)

linna said...

haha jisses! men det låter flashigt. ska se om jag med kan få kontorist att låta som nåt annat :)

It´s all about me said...

Superproffsigt, hihi!

Linna - Fast jag är inte kontorist... vad nu den titeln innebär. Sitter ju på kontor, men det gör ju även han som är vd, hon som är personalchef osv osv... ;)

Din syrras kille said...

"Hälsosamordnare", kanske?

It´s all about me said...

Svante! Hälsosamordnare låter flott, som att jag står för ett hälsosamt liv :) Blir nog mer hälso-och sjukvårdspersonal-samordnare :) Fast missvisande ändå, jag samordnar bara med deras avtal och betalningar. Hm...