Thursday, December 31, 2009

Trashanken firar nyår.

Igår på lunchen satt jag och bläddrade lite i en kollegas vår-HM-katalog eftersom jag råkade käka efter alla andra (alla och alla, vi har max varit fem pers på kontoret dessa dagar), och insåg att shit vad mycket snyggt som kommer till våren. Men inte ska väl jag, jag behöver ju ingenting, jag har ju så att jag klarar mig....
.
Denna tanke sattes på prov nyss då jag skulle gå till tobaksbutiken för att hämta ut en försenad födelsedagspresent till mamma från adlibris (mamma fyller dagen innan julafton) och insåg vad jag hade på mig för kläder.
.
Blå dunjacka: Fick begagnad av lillsyrran för 10 år sedan eftersom hon tyckte att den var ful och inte ville ha den längre (!).
Nike-träningsbyxor med vinterfoder: Hittade kvarglömda i gympasalen 1994 eller 1995 och behöll dem eftersom ingen ville ha dem (!). Jag har använt dessa tusen gånger sedan dess och älskar dem.
Halsduk: Inköpt på julmarknad i Málaga för 8 år sen, 40 spänn och grymt skön i ull utan att stickas det minsta. Ett av de bästa köpen ever.
Vinterstövlar: Känns relativt nya, eftersom de köptes på rea i Lidingö centrum för fyra eller fem år sen. Skitsköna och varma, hoppas att de håller förevigt.
Vantar: Fattar inte att jag inte har tappat de än; hur sköna tumvantar som helst i ull med foder från Åhléns i svart och vitt mönster från hösten 2007.
Mössa: Här snackar vi meganytt - köpt i Barcelona hösten 2008 för en billig slant.
.
Så inte ska väl jag? Det mesta är ju fan nytt.
.
Ikväll ska vi iallafall fira nyår i Sjöstaden hos M:s brorsa och tjej, med lax och chokladkaka, och vindruvor vid tolvslaget. Fast M ska inte käka vindruvor, han tycker att det är en skitdum tradition att klämma i sig tolv vindruvor på 12 sekunder eftersom det kan leda till oönskade kvävningar.
.
Tills dess ska jag fortsätta att skriva lite analys till C-uppsatsen. Jag har även läst ut årets sista bok (en inte särskilt bra isländsk deckare) samt varit och tränat 30 minuter på skridskomaskinen. Jag har fortfarande träningsvärk sedan core för några dagar sedan eftersom influensan gjorde att jag inte kunde träna på tre veckor och nu måste jag bygga upp allt igen.
.
Feliz año nuevo!

3 comments:

pim said...

Gott nytt år.-
Isåfall är jag också trash. Har insett att många av mina tröjor är tio år gamla. Ska byta ut en del av dem när jag får jobb..för att de börjar gå sönder. inte för att de är gamla.. who cares? :)

Vad är det för tradition med vindruvor? hi hi

It´s all about me said...

Men byxorna är ju 14 år, och begagnade redan då! :) Sen är ju jackan inte ens heller bara 10 år gammal, utan begagnad sedan 10 år... :D Tröjor har jag mängder som är runt 10 år, me like. Kan ju tillägga att jag har vissa kläder som är 50 år gamla också, som jag ärvt.

Traditionen med vindruvor är en spansk tradition, alla spanjorer käkar 1 varje sekund när klockan slår tolv (alla tolv slagen), typ som att vi dansar runt midsommarstången på midsommar kanske :)

Gott nytt år!

Anonymous said...

Sorry men hur kan du jobba på kontor och klä dig som en lodis? Jag menar träningsbyxor??? Dom kan du ha på dig hemma i tvsoffan eller på gymmet. Så oproffsigt!
Man mår mycket bättre och känner sig piggare när man klätt upp sig och piffat till sig lite.