Friday, August 20, 2010

Familystuff och inredning:


Idag flyttar min ena syster till Lund. Iallafall för åtminstone tre år. Det kändes lite sorgligt att krama hejdå igår, även fast det egentligen inte är hejdå. Dessutom ligger ju Lund bara 60 mil bort. Dock flyttar andra systern till Berlin i slutet av augusti, på obestämd tid, och båda syrrorna typ samtidigt känns lite hårt. Tur att jag har brorsan kvar i stan. Och föräldrar, mormor, kusin och kusinbarn ochsåvidare. Dessutom blir M farbror vilken sekund som helst.
.
Vad jag vill säga är att jag verkligen diggar att hänga med släkten, även fast jag känner mig lite som en outsider bland syskonen som har koll på en massa saker jag inte har en susning om (t.ex. inredning och design). Så fort jag är hemma hos mamma blir jag sjukt inspirerad att bara fixa fint hemma, men i praktiken vet jag liksom inte riktigt hur man gör. När jag kom hem igår satte jag iallafall upp Osynliga Bokhållaren som mamma gav mig i julklapp, och nu ligger ett gäng påbörjade böcker alldeles vid min sida och påminner mig om att de vill bli lästa. Eftersom jag inte har något sängbord är det perfekt.
.
Sen vill jag köpa soffa, tv och matta och slänga en massa gammalt hopplock. Mamma har sagt att hon kan vara inredningskonsult. Efter att allt detta är gjort kommer jag väl aldrig i hela mitt liv vilja flytta. Mierda. Idag får jag ju lön också, med semestererpålägget från juli till råga på allt, kan det komma mer lägligt?

1 comment:

Linna said...

hihi jag har flyttat in hos min kille. jag var ju jämt där ändå så vi sa att det passar ju bättre. så kan vi spara massa pengar o sen köpa nåt tillsammans. jag var rädd att det skulle bli trångt men blev jättemysigt! :)
hur bor du nu för tiden?