Saturday, August 07, 2010

Barndrömmar...

Gud, jag hade den mest sjuka drömmen i natt. Jag fick barn, men barnet var en liten fästing som satt på min vänstra höft. Där var den tvungen att sitta tills den hade sugit blod och blivit typ 3 centimeter stor. Det var skitjobbigt eftersom jag bara ville rycka bort den, men då skulle ju mitt lilla barn dö. När fästingen hade blivit sådär lagom stor började små händer växa ut, och sedan skulle minstingen börja ammas. Inte så lätt att amma en trecentimeters fästing med minihänder ska jag säga er. (Metamorphosis?)

För några år sedan drömde jag att jag födde ett barn, men barnet var ett knäckebröd utan pålägg. Det värsta är att jag var hungrig och åt upp knäckemackan. Jag åt upp mitt eget barn liksom, fatta ångesten i drömmen.
.
Så ja, så här ser mina drömmar om barn ut. Och nu ska jag på bröllop. I Stockholmsregnet. Hallelujah - vädret har alltid den bästa timing.

9 comments:

Lala said...

Jag hade oxå massa skumma barndrömmar förut!! Ofta att de var mini och låg i ett veck på tröjan, haha!

It´s all about me said...

haha! Im not alone then...

Erica said...

hahahah, fasen vilka sjuka drömmar. Du kanske förberder dig för att skaffa "riktiga" barn? :)

It´s all about me said...

Eller så är det kroppen som varnar för att INTE skaffa "riktiga" barn, haha!

Lala said...

Sånna drömmar är vanliga under graviditeten!:)

Anonymous said...

Jag hade också bara riktiga MARDRÖMMAR om graviditeter och barn innan, men det gick ju bra sen! ;)

It´s all about me said...

men, men, men, jag är ju inte gravid! Fast jag hörde från kompisar igår när jag berättade drömmen att de visst var vanliga just under graviditet.. ;)

Linna said...

haha va knasigt. och vem vet du kanske är ;) let us knoow!
Ps. får jag länka din blogg från min? inget för att du ska länka min bara lättare för mig att komma in här oftare då ^^

It´s all about me said...

Inga barn i sikte här inte!
Men självklart får du länka! Kanske lika bra att jag svarar det i din blogg också... :)