Wednesday, August 18, 2010

Sant Pol de Mar...

Åh, härliga dagar i St. Pol i kusinens mans familjs femvåniga strandhus med terasser...Fast första dagarna regnade det, men framåt måndagen kunde vi sola och bada i det salta medelhavet. Jag önskar att jag kunde lägga upp bilder så att ni fick se det enormt makalösa huset och en av terasserna där vi åt frukost och (oftast) middag, och på det sötaste barnet i världen (Nerea). Men, ingen vill figurera öppet i en blogg och det respekteras.
.
Vi tog en-timmes-tåget till Barcelona på söndagen (allting stängt) och tog det annars mest lugnt. Träffade några av deras katalanska vänner, var på en ekologisk feria (marknad), gick runt. Skönt. På tisdagen åkte vi hem (och fick tillbringa ungefär 7 timmar på flygplatsen eftersom flighten var grymt försenad). Vi kom hem klockan 04 imorse...

Kvällspromenad längs St. Pol...
.
Jag läser om Oscar Wao på stranden nedanför huset...

M spanar upp på ett Gaudi-hus i Barcelona...

Jag vid ett gammalt vakttorn högt upp på ett berg mellan Barcelona och Caleya...

6 comments:

Linna said...

vad härligt du ser ut att ha haft det!

jag jobbar på min pappas företag Sotarn i Linköping. typ liknande det innan fast med MYCKET mer ansvar o grejer. förut svarade jag bara i tfn :)

vi får jobba med detta med stresseriet tycker jag :) yoga eller nåt kanske ;) hoho

It´s all about me said...

Tyvärr funkar INTE yoga på mig, blir helt galen av det och känner att jag slösar bort tid... ;) Däremot blir jag mer relaxed av att t.ex. springa - något jag ska ut o göra nu om 30 min! :)

Hoppas du trivs på jobbet!

Kikan said...

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det! Och välkommen hem får jag ju säga :)

By the way, jag fixar inte heller yoga, blir bara stressad och tycker inte att det ger något. Går jag till gymmet vill jag köra järnet :)

Kram Kikan

It´s all about me said...

Kikan: Tack!

Och EXAKT så! Yoga gör mig bara rastlös och stressad...

Lala said...

Vilka fina färger det blir av din kamera!!

It´s all about me said...

TACK! Den är dessvärre nästan bara bra på specialeffekter och inte "vanliga" kort...