Friday, August 06, 2010

Small time shot away

M är just nu på utflykt i öknen, och jag jobbar hemifrån och undrar när den jädrans förkylningen ska släppa taget om min näsa och hals. Imorgon ska jag ju på bröllop! M försökte boka om sin flight från fjärran öster, men det gick inte. Han missar helt enkelt sin barndomsväns bröllop, men han får åtminstone tillbringa dagarna på femstjärnigt hotell med allt betalt.
.
För min del har det varit en omvälvande vecka. Först trodde jag att jag skulle bli uppsagd eftersom vårt team hux flux skall upplösas, men istället visade det sig att jag flyttas över till marketing och får vara någon slags topic-expert året ut medan processen förflyttas. Vad som sker nästa år är svårt att veta, men jag har ju ändå bara visstids-anställning året ut. På något sätt känns allt rätt spännande, och nya chefen tror jag blir bra. Det är förövrigt han som håller i innebandyn på tisdagar, så nu känner jag min pressad att våga mig dit igen. Jag har inte satt min fot där sedan jag blev halvt misshandlad av killen som skulle bli farsa samma dag.
.
Trevlig helg på er runtom i världen.

No comments: