Monday, September 20, 2010

Jag är inte rabiat. Jag äter pizza.

Jag läste den här boken innan valet. Ganka vettig läsning för att förstå hur läskigt partiet är. Inte alltid för deras yttre åsikter eller partiprogram, utan just för hur mycket dold rasism det finns, hur hög inkompetens och osäkerhet partiet bygger på, hur de vacklar fram och tillbaka och ändrar sig hit och dit utan att ha en plan. Det bästa är nästan deras dröm om Färöarna efter att ha hört en färöing hålla ett nationalistiskt tal. Funkar det där, så funkar det här, tänker SD. Förutom att de hade missat att talaren var en känd komiker som drev med nationalister...
.
Om fyra år är de antagligen ute igen, då har de drygt 300 000 röstarna förhoppningsvis insett att det inte är invandrarna som hotar den svenska välfärden, att de mänskliga rättigheterna vi har arbetat för och strävat efter i åratal har så djupt värde att Sverigedemokraterna är ett skämt. Deras åsikter strider direkt mot våra grundlagar och är ett stort steg bakåt för vårt land. Nu har ytterligare en anledning lagts till på listan för att Lämna Sverige.

2 comments:

Anonymous said...

Jag stod och tittade på denna boken innan idag på Willys och ville köpa den, men lät bli, nu blir jag sugen på den. Men vet inte om jag vill läsa deras skit, man känner sig inte speciellt välkommen när man hör dem prata.
Min gamla klasskompis är partiledare i SD här i stan, han skrev något i stil med att behåll sverige svenskt och gör det inte till islam, det skriker ju rasism om dem. Jag blir så arg !!! Kram Hanna J

Freedomtravel said...

Partiprogrammet har "snyggats upp" och ser vid en första anblick inte så farligt ut. Men om man läser lite noggrannare, och tänker vad som står mellan raderna... och om man sedan läser vad olika medlemmar uttalat i media och i sina egna tidningar... då är det väldigt obehagligt! Tyvärr tror jag att det här ytliga "putsningen" av fasaden har gjort att de kunnat locka många fler väljare...