Sunday, September 19, 2010

Landets invandrare kastar sten. Bara så att ni vet.

Direktsänt från en Sverigedemokrat på Facebook;

"Det mest intressanta är att landets invandrare kastar sten på AFA/Vänsterpartiet"

Och direkt riktat till mig: "Det framgår tydligt vad du är av för pack"'
(Det skulle vara intressant att veta vad för typ av pack det är. Gladpack?)
.
Och just när man börjar sätta dit dem och deras argument sinar/aldrig har funnits, då raderar de ju såklart hela tråden. SÅKLART.
.
*Pinsamt*

2 comments:

Svante said...

Bra, Anna! Ta debatten - även om det för det mesta blir uppenbart rätt snabbt vad det rör sig om för slags tankar.

Tror dock också att man ska akta sig lite för att bara analysera det som att "SD:are är dumma, SD har 5 procent för att 5 procent är idioter", även om det är väldigt lockande. Jag säger inte att du gör det, alltså! Men det handlar ju om mer än bara "dumhet", det handlar om ett stort socialt skikt av unga, svenska män som känner sig utanför samhället av en anledning eller annan; arbetslöshet, orättvis skola, kriminalitet . . . och då står Jimmie och hans gelikar där och presenterar ett färdigt svar, en färdig syndabock.

Bra video, förresten: http://www.youtube.com/watch?v=ZW1MYpvRiYk

Själv har jag demonstrerat med 10 000 andra stockholmare i dag. Fajten mot rasism är långt ifrån över!

It´s all about me said...

Nej jag vet, det är det som är extra läskigt... En av mina gamla tonårsvänner (en tjej!) är värsta Sverigedemokraten t.ex. Fattar inte hur det gick tll. Hon var toastmaster på min studentskiva. BRA att du demonstrerade Svante! Det gjorde inte jag, men jag gjorde det mentalt. UPP TILL KAMP. Jag hör så många svenskar säga "idag är jag inte stolt över att vara svensk", men jag är ganska stolt över hur mycket folk säger ifrån.