Monday, September 27, 2010

Första träffen med PT:n...

...Direkt efter ett 45 minuters Abs & Ass-pass och med träningsvärk efter terrängmils-loppet dagen innan... men det gick rätt bra ändå. Jag blev sjukt inspirerad till att investera fler timmar i en PT eftersom jag tror att det är det jag behöver. Kände förtroende för honom direkt.
.
Konstaterat är:
- Jag låter inte min kropp återhämta sig tillräckligt.
- Jag har inte mycket fett att ta av om jag vill vara sund, därav är det svårt att gå ner de 5 kilo jag vill gå ned. För att göra det måste jag vara superstrikt, och han rekommenderade mig att ta bort min löpning, inte gå till och från jobbet varje dag, och satsa mer på styrka.
- Att min ostrukturerade träning (dvs att jag vill göra allt - springa, gruppträna, spela bandy, gå på step, gå massa promenader och jadajada) och brist på mellanmål faktiskt gör att jag går upp i vikt just på magen eftersom kroppen lagrar och sparar just där då jag inte återhämtar mig. Kortfattat producerar kroppen kortison av stress vilket resulterar i viktuppgång. Hallelujah.
.
Alltså; träna mindre & ät mer. Genialt! Det känns så himla skönt att någon utbildad på området inte tycker att det är konstigt att jag faktiskt gå upp i fett av att träna mycket. Äntligen, äntligen. Fattar ni att jag älskar PT:n redan?

3 comments:

Underlandet said...

Fattar!

Louise said...

Haha. Bra att han sa det. Han verkar ju fantastiskt bra! Kram Louise

Ylva Maria said...

Wow! Man kanske skulle gå till en sån... ;)