Saturday, September 11, 2010

Som (kalorifritt) lördagsgodis för själen...

I onsdags hittade jag en skitsnygg kappa.
Alldeles för dyr.
Idag åkte vi in till söder eftersom jag ville att M skulle godkänna den (han är mycket kritisk på ett bra sätt - han är min bästa tjejkompis för shopping).
Han godkände den, sa att det är den snyggaste jackan jag någonsin ens provat.
Så jag köpte den.
Alldeles, alldeles för dyr.
Det sved egentligen inte så mycket i plånboken, mest i hjärtat.
Typ - lägg pengarna på mer vettiga saker än kläder för sjutton.
Och nu sitter jag här och väntar på det dåliga samvetet, men icke.
Det känns bara riktigt, riktigt bra att ha unnat mig något jag verkligen gillade.
Det känns som godis för själen.
Kanske är student-tänket verkligen på väg bort, nu efter sjätte månadslönen?

6 comments:

Jenny said...

Men alltså... nu är jag inte en av dem, men skulle gilla om jag var; du kanske ska bli en av dem som köper lite dyrare, bättre plagg av kvalitet som man kan ha i flera år? Det kan ju vara en lyx man kan unna sig när man tjänar pengar.

egoistiska egon said...

Håller med Jenny. Lite dyrare plagg är ofta lite mer tidlösa, lite bättre kvalitet = bättre i längden. Dessutom är det så jävla underskattat att klä sig så man känner sig snygg. Känner man sig snygg gör man underverk. Sådetså!

It´s all about me said...

TACK för det!! Behövde lite justifications för mitt köp. Saken är ju liksom den, att kappan var inte bara "lite dyrare". Den var asmycket dyrare. Helt overpriced. Men vafan, den satt bra och den var snygg - och jag kan ha den i åratal om den inte pajjar! :)

Ska fortsätta på det här sättet helt klart! :)

Petchie75 said...

DET är spanjoren i M!!! Jag var lite tveksam när du berättade att han inte köpt med sig jamón från Spanien i somras, hi hi, men nu är det definitivt uppenbart att han är spanjor! ;-) O är min bästa tjejkompis när det gäller att handla kläder!! I augusti var vi på H&M i Zaragoza med hans syster och tillsammans fick de ihop en jättesnygg outfit för typ 20 EUR (klänning och sött diadem). O hittade klänningen, min svägerska fann diademet och pimpade klänningen med guld"paljetter" (låter kanske lite konstigt) och jag har redan haft den på ett bröllop och det blir min outfit även nästa månad på bröllop på Cypern. Jag tror att det är tack vare min svägerska som O har fått en så bra "blick" för kläder och han har mycket starka åsikter om vad som passar på mig. Bra tycker jag som gärna vill ha ärlig feedback!
Kram
PS Får man se den snygga, dyra kappan?? Kvalitet är bra och man får faktiskt unna sig om man har råd!

Sara said...

Ja, men absolut!
Dessutom har sâdana där grejer större chans att hänga med i tre, fyra, tio âr, sâ value per wear-värdet blir ganska lâgt. ;)

XX
Sara

It´s all about me said...

Haha, ingen jamón från Spanien = ingen Spanjor, haha! Saken är dock den att han åtminstone köper det i Sverige jämt.. ;) Och ja, det kanske är ett spanskt drag? Brutal ärlighet och känsla för vad man passar i, haha. I like it.

Ska fota kappan och lägga upp bild, absolut. Just nu ligger den i vår bil och väntar på att bli levererad hem till mig ikväll. Jippie. Nästan så att jag ser fram emot vintern nu alltså...

Sara: Jag älskar hur ni alla bekräftar att det är helt rätt att köpa dyrt. Inget dåligt samvete än... TACK!