Saturday, September 18, 2010

en lördag i stan (det gäller att effektivisera)

Spöregn hela dagen och vi sprang runt på Djurgårn med blöta skor och frös som fan. Vi fikade på Rosendal med vänner från Puerto Rico (skitmysigt! Längtade bara så extremt mycket till Puerto Rico då) - ja, med Petchie, hennes man O och vän B. Då bajsade en liten sparv mig mitt på huvvet (!!) Eftersom det regnade in på cafét hade jag hoppats på att det var regn som träffade mig, men icke. Det är faktiskt första gången någonsin en fågel bajsar på mig. Nu vet jag har det känns. Nice.
,
Efter det åkte vi till M:s bror och tjej och hälsade på. Deras treveckors bebis kräktes på mig två gånger (men det är ju gölligt, egentligen. Snyggt och diskret kräkande också, eftersom jag inte ens såg det första gången trots att det rann ned över tröja och byxor). Helt otroligt att vara så liten liksom; bara käka, sova, kräkas och bajsa. Vilken otroligt soft tillvaro.
,
Sen åkte vi ut till Västertorp och käkade med syster och kille och det var supertrevligt. Mycket snack om medicinska åkommor, läskiga djur, lite politik och myter. Gillar inte att ena syrran bor i Lund och andra i Berlin though, way too far away. Tanken var att jag skulle hinna övningsköra också, men vad sjutton - det var nog lite väl tidsoptimistiskt...

5 comments:

Anonymous said...

Hehe fågelbajs är ju inte så trevligt och kanske inte bebiskräk alltid heller, beror på vilka kläder man har på sig :)
Men ni verkar ha haft en mysig dag !! /Hanna J

It´s all about me said...

Ja, jag hade ju på mig vanliga kläder eftersom besöket kom helt spontant... men jämfört med fågelbajset i håret var bebis-kräket ingen match;)

Ylva said...

Ja vad trevligt det var!! Jag kommer upp om två veckor igen, då kanske vi hinner ses eller var det då du skulle resa bort?

It´s all about me said...

Jaaa! Jag är förresten borta nästa helg, är det då du kommer?? Dvs första i oktober.

Petchie75 said...

Det var jättekul att ses, bara synd på vädret och fågelbajset ;-) men tur att ni inte fick parkeringsböter iaf! Varför var det inte lika fint väder som i söndags, då hade det varit helmysigt på Rosendal!
Kram!