Sunday, June 18, 2006

Imorgon.

...Åker jag till Puerto Rico. Och jag har ångest igen. Måste nog ha jordens största separatiosångest. Men om jag bara inte skulle åka själv, eller om jag skulle veta var jag skulle bo dessa 3v, skulle det kanske kännas annorlunda.

Dagen har spenderats i solens tecken. Solade på gården medan Bilal pluggade, gick till Brunnsviken med Hanna och tog dessutom årets första inte bara dopp, utan även simtur. Säkert 22+ i vattnet. Läste ut Svål hålet av Mikael Niemi och njöt. Käkade pizza i Ritorp med Bilal och Hanna, och sedan swingade vi oss fram armkrok på rad till pendeln. Farsan o syrran kom strax efter det, och när Bilal drog med min pappa en timme senare var det lite snyftigt. 3 veckor gr fort, 3 veckor går fort, 3 veckor går fort...Ylva är kvar hos mig nu och ligger utvräkt i soffan som har nytt överkast sedan vi var på IKEA häromdagen.

Det har varit underbara dagar som jag verkligen inte ångrar att jag spenderar här. Underbar sommar, vill stanna!

Dagens irritationsmoment: Drömde om en kille som borrade och sågade i sig själv utan att säga aj. Och sedan när jag vaknade hade en granne tagit ur min tvätt ur maskinen, under min bokade tvättid, och hängt upp den i ett för varmt torkskå. Jag ska skriva till föremningen och klaga. Man tar inte i mina underkläder ostraffat. Skällde också ut grannen.

1 comment:

Anonymous said...

Vilken jäcla granne.