Thursday, March 18, 2010

Bara lite mer jobbgrejs:

FRUKTANSVÄRT irriterande. Jag sitter vid jobbdatorn (En ny! Liten! Fin!) och skulle jobba ett par timmar hemifrån (akuta saker!) när jag plötsligt är spärrad från intranätet (katastrof!). Typ alla saker jag behöver ligger där och nu kan jag inte göra det jag hade lovat; att fixa fem danska kontrakt och se till att expertmötet inte behöver avlysas nästa vecka. Detta innebär väl att jag får vara klockan halv sju på jobbet imorn istället för att hinna. Happy times.
.
Fast jävlar vad jag trivs på jobbet, och jävlar vad glad jag är över att vara där. Det känns så himla bra. Hur stressad och gråtfärdig jag än var idag på grund av stressen att jobba heltid för två (norska kollegan långtidssjukskriven), så är jag så glad. Nästa vecka ska jag åka två nätter till Köpenhamn och utbilda två stycken danskar i processen som skall hjälpa mitt team resten av året. Sjukt bra. Snacka om att mina studier lönade sig. Jag ser livet framför mig (och första månadslönen imorn).

10 comments:

egoistiska egon said...

Förstår känslan mycket väl. Skimret lägger sig dock lite efter ett tag, men det ÄR så jävla roligt att jobba med det man själv vill.

pim said...

så skönt det är att känna den känslan inför ett jobb:)

It´s all about me said...

Okej, det är inte drömjobbet, men jag trivs skitbra.

SKimret lägger sig säkert, å andra sidan har jag jobbat i 1.5 år på samma ställe och ett år på samma tjänst, så vi får se när det lägger sig..! (!)

Pim: Ja, det är det, det är för det här jag har sitit i några år, för att sedan kunna trivas, inte behöva tänka på pengar hela tiden och koppla av! Snacka om värt åren av slit! :)

Hanna said...

Härligt att vara så positiv inför jobbet. Det är en sådan stor lättnad när man trivs med det man jobbar med. :-)

Anonymous said...

Glad för din skull över att du känner och trivs så som du gör med ditt jobb! Och vad snällt med ett blombud!!

It´s all about me said...

Yes, it is! :)

Kikan said...

Åh vad kul att du triv så bra! Och träffat så rätt! Fast krånglande datorer är skit. En sak som brukar ta typ fem minuter för mig tog cirka en och en halv timme igår pga datastrul...och ändå är jag ett riktigt teknikfreak som gillar datorer. Men det var dock ett riktigt förelgat program....

Trevlig helg! (Hoppas att det löste sig!) Kram Kikan

It´s all about me said...

Kikan: Det löste sig, ringde vår interna Help Desk i Polen som har support dygnet runt. Grymt bra hjälp. Jippie! Jobbigt när tekniken ställer till det, man är så maktlös!

Jenilita said...

Hej !

Kan inte du lägga upp lite bilder på dig om du har tid? Hade varit kul o se hur du ser ut, jag kom på att jag nog aldrig har sätt dig:)

It´s all about me said...

Nej, jag lägger inte upp bilder på mig själv på bloggen... har gjort det ibland, t.ex. när jag var i Karibien i januari, så om du går tillbaka till inlägg från januari så finns det lite där...