Wednesday, March 03, 2010

Hello Good Life!

Gud.Vilken.Dag.
.
Först utbildning hela dagen, precis som igår (förutom att igår jobbade jag några timmar utöver heldagens utbildning och tränade sen 90min förutom 60min promenad, ja ni vet).
.
Sen var ju min danska chef på utbildningen idag eftersom han skulle prata om min avdelning i två timmar (samt även om mitt arbete inför de nyanställda), och vi hade även en 1:1.
.
Under 1:1:an händer det som har varit mitt mål sedan jag började på företaget för 1.5 år sedan medan jag ännu var student; ett kontrakt med heltidslön (jag framförde löneanspåk tidigare) och för mig enorma förmåner slängs äntligen fram -och jag skriver under. Kontraktet som konsult avslutas äntligen och jag har mitt första jobb med månadslön och allt det där andra.
.
Efter det fattar jag knappt att det är sant, att jag faktiskt på första dagen efter examen och semester (den första februari) efter 30 minuter, fick ett telefonsamtal med förfrågan om jag ville jobba heltid med det jag har gjort det senaste året, den enda som gör det jag gör i Sverige, och sedan ändå svävar runt i ovisshet tills idag och boom - mitt i besparingstider och nedskärningar och massa uppsägningar får jag det här jobbet - efter allt slit och allt kämpande.
.
Sedan åker vi på afterwork vid Odenplan och spelar biljard och käkar fajitasbuffé och de som har jobbat i mer än 10 år berättar historiska minnen från företaget och vi alla blandar dem med livserfarenheter och jag bara njuter och känner att Im loving it.
.
Säger bara en sak - Hello good life! Hoppas att du är här för att stanna!

18 comments:

Underlandet said...

STORT grattis!

Det här är du verkligen värd!

It´s all about me said...

TACK!!! :)

Murmelina said...

Grattis fina Anna. Gud vad du förtjänar detta. Är jätteglad för din skull!!!

Största kramen!

It´s all about me said...

Tusen tack kära Louise!! Nu mår jag mycket bättre igen, och är fylld av energi att hitta på en massa skoj! See you soon! Kram!

Anonymous said...

Fy farao vad underbart! Jag är riktigt glad för din skull! Grattis!!

Jenny said...

Grattis och välkommen i gänget. Kan inte fatta att jag jobbat heltid i mer än ett år, när hände det och hur gick det till, liksom?

egoistiska egon said...

Grattis! Heltidslivet är FINT vill jag lova! Och jag har snart jobbar i tre år, det är fan sicko. Haha.

It´s all about me said...

Tusen tack söta ni!!!

Sussie said...

Livet ska vara gott. :) Grattis än en gång.

Sussie said...

Livet ska vara gott. :) Grattis än en gång.

pim said...

Grattis!
hoppas jag också får ett fast jobb snart :)

It´s all about me said...

Tack, tack, tack!

Och Pim: Jag håller tummen för dig!

Petchie75 said...

Jättestort grattis!! Det förtjänade du!
Så himla härligt att få fast jobb, det har jag faktiskt aldrig haft... Har du förresten sett att Kommissionen kommer att utlysa uttagningsprov för jurister den 16 mars. Kolla in europa.eu/epso om du är intresserad trots det fasta jobbet ;-).
Kram

It´s all about me said...

Tack för tips Petra!

Vill bara påpeka att det INTE är fast anställning (tillsvidareanställning som det heter - fast anställning är ju något annat, men jag antar att alla i vardagligt tal menar tillsvidareanställning när de säger fast anställning ;)), utan ett kontrakt som löper året ut... dvs viss-tids-anställning. Om allt fortsätter som nu kan jag dock inte se varför kontraktet inte skulle förlängas! :)

Petchie75 said...

Ha ha, jag har aldrig jobbat "på riktigt" i Sverige så jag hade inte koll på skillnaden. Oavsett så har JAG aldrig haft varken visstidsanställning eller fast anställning utan alltid tidsbegränsade kontrakt.
Tack för förklaringen, Miss Jurist ;-)

Petchie75 said...

Men naturligtvis har jag haft månadslön - i Bryssel, inte i Sverige...

Petchie75 said...

Gud, hur korkad får man vara, jag menar tillsvidareanställning, ha ha. Jag är lite trööög idag.

It´s all about me said...

Petra - hahahaha!

Typ alla har sagt "Grattis till fast tjänst!" så jag ville bara klargöra att det är viss-tid osv...Hihi. Jag har aldrig haft månadslön innan. Har jobbat heltid i perioder, men alltid med timlön. T.ex. i butik så var det ganska bra genom OB-tilläggen osv.