Thursday, March 25, 2010

Hotell och taxi, not my thing.

Sov precis två nätter här...

.
Jag gillar inte att bo på hotell, och jag hatar att åka taxi. Är jag ensam om det eller? Tycker inte om att sova i en säng som miljoner personer har sovit i och Gud vet gjort vad, med lakan som har tvättats i vet inte vad, och bäddats av vet inte vem; duscha i badkar där smutsiga människor från världens alla hörn har har sköljt sig rena, och sitta på stolar där svettiga businessmen suttit.
.
Taxi är läskigt eftersom jag aldrig vet hur chauffören skall vara. De danska är galna. Exempel från imorse från hotellet till kontoret: Persisk musik på högsta volym, hans säkerhetsbälte spänt bakom stolen (inget fegsnöre här inte), bortfällda nackstöd, köra i 200 på motorvägen, gärna bromsa-gasa-bromsa-gasa konstant så att man vill spy, sen en extra kortavgift fast den inte finns, men jag orkar inte ifrågasätta. Idag har jag åkt taxi tre gånger, och det är så jävla skönt att vara hemma. Sova i min säng, äta min mat, duscha i mitt badkar, och få till jobbet imorn.
.
Tillbaka i kyliga Stockholm, från ett Köpenhamn med 17+ och sol. Älskar Köpenhamn, men som vanligt - hemma bäst. Extra nice att mötas av brev med fet skatteåterbäring också. Yey!

7 comments:

egoistiska egon said...

Bacillskräck? :)

Sussie said...

Jag känner precis som du ang taxin o hotell.. :P
Bacillskräck kanske, ja. :)

Men +17.. ååh. Jag som njöt för fulla muggar över +6 grader här för någon dag sedan.. nu har vi också nollgradit..

Murmelina said...

hehe.. jag frstår vad du menar men jag gillar nog hotell och taxi ändå. Kanske för hotell för mig är mer accocierat till lyxsemestrar än jobbresor (har ännu inte rest så mkt i tjänsten) älskar frukostbuffé på hotell det är det bästa!!

It´s all about me said...

Frukostbuffé gillar jag oxå på hotell! :)

Och ja, jag har bacillskräck, och möjligtvis kontrollbehov. Är manisk med att tvätta händer och sånt, men mest handlar det nog om min gamla barndomsskräck för att sova borta (okänt) och taxichaffisarna helt enkelt för att de ÄR galna. Det är inte okej att köra i 200 på vägarna, strunta i säkerhetsbälte osv osv. De svenska är lite mer normala, danskarna är crazy people.

Erica said...

Jag trivs alldeles ypperligt på hotell, bara det är städat och känns fräscht trots att det kanske bott tusentals pers före mig.. Taxiturer kan jag däremot sällan känna mig bekväm i .. antingen är jag nervös över hur dom ska köra, eller om dom hittar, eller vad priset blir ...

Petchie75 said...

Jag gillar inte hheller att åka taxi, vill helst INTE prata med taxichaufförer efter att ha råkat för en del slemmiga typer i Bryssel... Jobbigt när man ska åka HEM och man inte vill att de ska veta var man bor, en gång gick jag förbi mitt hus tills jag hörde att taxin körde iväg. Sedan lärde jag mig att säga till om att bli avsläppt på andra sidan gatan...
Jag tror inte att det finns något land där taxichaufförer inte gnäller när man vill betala med kort (förutom Sverige kanske, var så länge sedan jag åkte taxi där).
Vi flyttar till hotell på onsdag, Condado Plaza som ligger vid bron i slutet på Condado mot OSJ sas. Hoppas att det är så fräscht som O minns det... Lite rolig trivia: vi såg Men who stare at goats, urkass film med George Clooney men Condado Plaza är med och ska föreställa ett hotell i Kuwait (känns som jag redan berättat det här för dig? ;-))
KRAM!

It´s all about me said...

Hej!
Ja, i Sverige är det inga problem alls att betala med kort! Har aldrig betalat kontant tror jag - alltid med företagskortet eller taxikupong. Åker aldrig privat - Eller jo, då det är förseningar i trafiken och SL betalar.

Recensera hotellet sedan vetja! Hur länge ska ni vara där? Tror att det är bra mycket lyxigare. Har nog varit där tror jag, när jag var Wedding Coordinator. Ser mycket lyxigt ut.

Har hört om Men who stare at goats men inte sett. Hade inte hört dig skriva om detta till mig innan! Blir ändå sugen på att se filmen bara för att det hotellet är med ju, hade ingen aning! Tack för informationen. KRAM!