Tuesday, March 23, 2010

Copenhagen here I come, again:


I eftermiddag åker jag till Köpenhamn, kommer hem torsdag kväll. Jag ska utbilda två danskar, käka frukost med teamet och sova två, ensamma nätter på ett hotell i stan. Jag tycker att det känns lite läskigt att vara två dygn själv sådär på ett nytt hotell, men det blir säkert bra. Tydligen ligger det nära vattnet där man kan både shoppa och få sig en god löptur.
.
Appropå löpning så sprang jag igår 5km på 27min & 15sek, vilket är bra för att vara jag med tanke på att löparsäsongen utomhus inte har startat för mig del. Jag måste ladda eftersom jag ska springa Vårruset 1 juni (5km) och Blodomloppet 10 juni (10km). Jag hade tänkt springa Sundbybergsloppet (10km) den 10 augusti också, men då är jag i Helsingör (Danmark) med jobbet...
.
Under dagen idag jobbar jag hemma först eftersom det blir många timmar framöver. Jag jobbar fortsatt heltid för två och känner mig konstant stressad, vilket jag hoppas ska släppa då jag har utbildat de två nya. Fast jag trivs. Och om en vecka firar jag ett år i det teamet jag jobbar i nu, hurra!

10 comments:

Murmelina said...

Jagtror mitt rekord på 4 km ligger just på 27.15. så du ska inte jämföra dig med mig längre... jag är inge bra.

Nu har jag dessutom fått seminflamation i foten så kan glömma att springa. Tråkigt.. för man kkänner sig uppsvälld och fet bara för man äter lika mkt som innan men inte tränar...

Du kommer ha det bra in Copenhagen!

Jo mitt nya jobb... ska berätta mer sen, men jag ska börja på Tele2.

KRAM

Murmelina said...

menar 5 km...(annars hade jag verkligen varit en soffpotatis)..

Murmelina said...

menar 5 km...(annars hade jag verkligen varit en soffpotatis)..

It´s all about me said...

ja men då har vi ju samma rekord jut nu typ :) Eller jag vet inte, känns jobbigt att springa fortare dock. Fast jag har kortare ben än du :D

Ursh för seninflammation! Du får ägna dig åt annan träning!

Vill veta mer om ditt jobb really! Grattis!!

Sussie said...

Jag hade tyckt att det var läskigast att flyga själv...

It´s all about me said...

Fast jag flyger ju själv jämt, senast förra veckan till Norge eller vad det var. Jämfört med att flyga till Bolivia, Argentina osv själv, så är en liten pluttresa inom Norden verkligen ingenting! :)

Petchie75 said...

Åh, vad mysigt att åka till Köpenhamn, min "huvudstad" som skåning :-) (alltså för att den ligger närmare och jag är där oftare, dessutom flyger jag ju alltid dit när jag ska hem så det är inte för att jag är någon rabiat skåning... bara lite kanske, ha ha)
Men jag förstår vad du menar med att bo ensam på hotell, har europeiska hotell titthål i hotellrumsdörrarna? Öppna inte för någon!!
Hoppas att utbildningen går bra, gillar du att utbilda folk? Jag tycker att det beror på, jag har lärt upp nya kollegor några ggr och ibland är det sådana där människor som tror att de vet allt efter 5 minuter. Då föredrar jag faktiskt många dumma frågor ;-)
KRAM och trevlig resa!

It´s all about me said...

Hej från hotellet! Inget titthål, men öppnar verkligen inte för nån! Har låst in mig, hehe... Är ganska nära Nyhavn, om jag sover tidigt kanske jag orkar med en morgonpromenad!

jo, jag tycker det är kul att lära upp - gärna om de har många och "dumma" frågor, gillar inte sånt som du skriver att du inte heller gillar - sånna som typ tror att de kan allt på en gång, och sen gör de allt fel...

Köpenhamn är ju fint! Har varit här 3 ggr sen i somras nu genom jobbet:)

pim said...

nej sova på hotell är väl kanske inte så roligt. hade det varit sommar hade man ju kunnat vara ute och gå på kvällen och så. men köpen hamn är så mysigt. läste att du ska till helsinör också. det är ju ännu mysigare. där har jag varit säkert 50 gånger om inte mer:) skulle kunna bo där.

It´s all about me said...

Fast imorn och torsdag ska det vara 16+ i Köprnhamn, det är ju som svensk sommar -haha! Så jag ska minsann ut och gå/löpa i vilket fall... Har gjort mig hemmastadd på hotellet nu, och har fått en stor säng - så jag hoppas att jag kan sova!

Åh, Pim, du kan ju ge en massa bra tips inför dagarna i Helsingör sedan då! Återkommer med frågor, det är ju ett tag kvar! :)