Thursday, April 22, 2010

Puerto Rican Tales:

Igårkväll läste jag ut bok nr. 17 detta år; Puerto Rican Tales. Boken fick jag av Petchie då M och jag var på Puerto Rico i vintras, och det var verkligen en perfekt present (ok, det finns inga dåliga presenter, men ni fattar vad jag menar). Jag njöt verkligen av att läsa dessa legends och föreställa mig hur platserna jag har varit på såg ut för länge sedan.
.
Och så längtade jag dit, såklart. Till Borinquen, la isla del encanto. När åker jag tillbaka? När vi var där i vintras tycker jag inte att vi hann se någonting alls av ön. Eller, det gjorde vi ju, men alla mina gamla stammisgrejjer liksom skippades. Vi åt inte på El Mexicano, det blev ingen Oreo-shakeDennys, inte en enda gång på stranden i Isla Verde/Condado, inget barhäng, ingen salsa, ingen festival eller Vieques-besök. Jag bara måste tillbaka.

3 comments:

Anonymous said...

Och jag tycker att det är bra att du läser så mycket som du gör för jag GILLAR VERKLIGEN att läsa om dina lästa böcker och filmer. Sett nån bra film på sistone förresten? =)

Petchie75 said...

Vad glad jag blir att höra att du riktigt njöt av boken!! Jag hoppas också kunna åka tillbaka till la isla del encanto... O kom ju inte iväg den här veckan pga flygkaoset, han skulle ha åkt 4-5 dagar för jobbet. Får se när det blir aktuellt nästa gång, då kanske jag kan hänga med!? Jag saknar redan våra vänner, och våra stammisställen även om vi återupptäcker våra stamställen i Bryssel istället.
KRAm och trevlig helg!
PS Igår satt jag och pratade med en fransk kompis och helt plötsligt slank det ur mig ett "también" istället för "aussi". Som hon skrattade, ha ha. Det har varit nära ögat flera ggr innan och jag HAR sagt "aqui" istället för "ici" och "si" (som faktiskt funkar på franska eftersom det är betyder jo istället för ja) ;-)

It´s all about me said...

OH, kanske kan vi två åka tillsammans nån gång när O ska på businesstrip!! Hade varit härligt...

Tusen tack för boken, igen!!

Anki: återkommer med bra filmer! Kul att du gillar mina små recensioner! :)